Forskning Grader (MPhil / PhD) i Sydasiatiske Studier
London, Det Forenede Kongerige
VARIGHED
3 up to 6 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid, Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2024
STUDIEAFGIFTER
GBP 22.490 / per year *
STUDIEFORMAT
På campus
* fuldtidsgebyrer pr. studieår: UK / EU £ 4.396; Oversøiske £ 17.967. Deltidsgebyrer pr. Studieår: UK / EU £ 2.198; Oversøiske £ 8.984
Introduktion
Deltagelsestilstand: Fuldtid eller Deltid
SOAS har et internationalt ry for ekspertise inden for sydasiatiske studier, der er tjent med den verdensledende forskning, der er gennemført. REF 2014-indsendelser fra medlemmer af instituttet omfattede betydelige og paradigmeskiftende monografier, redigerede samlinger, tidsskriftsartikler og bokkapitler om litteratur, biografkulturhistorie og postkoloniale studier. Afdelingen har to ERC-tilskud: Francesca Orsini til den sammenlignende undersøgelse af de flersprogede litterære historier i Nordindien, Maghreb og Afrikas Horn; mens James Mallinson har en med titlen ”The Hatha Yoga Project: Kortlægning af traditioner for tværnational fysisk yogapraksis gennem filologi og etnografi”. Amina Yaqins nuværende forskningsprojekter inkluderer et samarbejde med Center for Study of Pakistan og University of East London for forskningsprojekterne 'Muslimer, tillid og kulturel dialog' finansieret af RCUK. Dette følger af et tidligere AHRC-finansieret internationalt forskningsnetværk, 'Framing Muslimer'. Rachel Dwyer er CI på et AHRC-finansieret internationalt netværk med University of Leeds: Soft Power, Cinema og BRICS.
Afdelingen hilser ansøgninger om ph.d.-grader velkommen om ethvert emne, der er relateret til forskningsinteresser og discipliner for instituttets forskningsaktive medarbejdere. Potentielle kandidater bør konsultere detaljerne i de forskellige medarbejderes forskningsområder og tilpasse deres forslag i overensstemmelse hermed. Disse inkluderer i øjeblikket, men er ikke begrænset til: indiske film- og skærmstudier; diasporastudier; postkolonial litteratur; litterære studier forbundet med hindi, urdu, nepali og sanskrit; klassisk hinduisme; feminisme; oversættelse; aktuelle repræsentationer af muslimer; og politikken i Nepal, Bhutan og Pakistan. Bredere emner kan imødekommes gennem fælles vejledning med kolleger i andre afdelinger og centre.
Der tilbydes et komplet forskeruddannelsesprogram på fakultetsniveau, ud over den tæt opmærksomhed, som hver doktorgradsforsker får fra sin vejleder. MPhil / ph.d.-forskere, der er optaget på instituttet, modtager forskeruddannelse i det første års forskningsuddannelsesseminar på fakultetet og opfordres også til at deltage i disciplinspecifik uddannelse, der tilbydes af Fakultets Center for Kulturelle, Litterære og Postkoloniale Studier (CCLPS) og forskningsevner træning koordineret via doktorgradsskolen.
I henhold til SOAS , University of London's regler, registrerer alle ph.d.-forskere oprindeligt for en MPhil: de kan overføre til ph.d.-studerende efter et års afslutning, hvis de ønsker og er underlagt godkendelse fra skolen, hvilket kræver bevis for, at kandidatens arbejde er i stand til at nå standarden påkrævet.
Minimal varighed for ph.d.-forskere er to år for MPhil og tre år for ph.d. Deltidsforskere tager normalt dobbelt så lang tid at afslutte deres studier. Når deres forskning er afsluttet, indsende kandidaterne en afhandling til eksaminatorerne og derefter deltage i en viva voce eksamen.
Struktur
Alle studerende tilmelder sig i programmets 1. år som MPhil-studerende. Opgraderingen fra MPhil til Ph.d. finder sted ved afslutningen af den første akademiske session for fuldtidsstuderende (eller ved afslutningen af anden akademiske session for deltidsstuderende).
Alle nye MPhil / ph.d.-studerende er forsynet med et tilsynsudvalg bestående af tre medlemmer, der består af en hoved- eller primærvejleder og en anden og tredje leder. Opdelingen i tidsforpligtelsen på tværs af tilsynsudvalget er 60:25:15. I det første år forventes de studerende at møde deres hovedvejleder om hver fjerde time i mindst en time.
Den studerendes primære vejleder er altid medlem af den afdeling, hvor den studerende er registreret. Den anden og tredje vejledere, der handler i en supplerende rådgivningsevne, kan være fra samme afdeling eller andre afdelinger / centre i fakultetet for sprog og kulturer eller i afdelinger / centre i skolens øvrige fakulteter.
Afhængigt af arten af forskningen, anbefales det fælles kontrol under ledelse af to primære tilsynsførende. I sådanne tilfælde har den studerende kun en yderligere vejleder på deres udvalg.
Den studerendes fremskridt overvåges yderligere af en afdelingsforsker.
I det første år forbereder eleverne på forskning ved at følge en forskningsuddannelsesseminarium (RTS) indkaldt på fakultetsniveau af associeringsdekan for forskning og understøttet af den generiske uddannelse, der tilbydes af lærings- og undervisningsudvikling.
Studerende inden for litteratur og kulturstudier inviteres også til at deltage i den supplerende uddannelse, der tilbydes i Center for Kulturelle, Litterære og Postkoloniale Studier (CCLPS).
Studerende kan også opmuntres af vejledere til at deltage i yderligere undervisede kurser, der er relevante for deres forskning og deres uddannelsesbehov. Disse kan omfatte faglige disciplinære, sproglige eller regionale kulturkurser eller forskningstræning i andre afdelinger uden for fakultetet.
Studerende i år 1 skal forelægge en 5000-ordet litteraturanmeldelse til vejledende udvalg.
Heltidsår 1 (år 2 for deltidsstuderende) er forpligtet til at forelægge et kernekapitel og et forskningsforslag (på ca. 10.000 ord) til tilsynsudvalget, typisk med følgende elementer:
- Forskningsgrundlag og kontekst for den foreslåede forskning
- Hovedforsknings spørgsmål
- Litteraturanmeldelse
- Teoretisk og metodisk ramme og overvejelser
- Foreslåede forskningsmetoder
- Etiske spørgsmål (hvor det er relevant)
- Skitserer strukturen i ph.d.-afhandlingen
- Skema for forskning og skrivning
- Bibliografi
Justeringer af en eller flere af disse sektioner, herunder tilføjelser eller sletninger, hvor det er relevant, er mulige efter forudgående aftale mellem eleverne og hovedvejlederne.
Opgraderingsprocessen fra MPhil til Ph.d.-status er baseret på en vurdering af kernekapitlet af den studerendes forskningsudvalg og på en 20-30 minutters mundtlig præsentation efterfulgt af en diskussion. Den mundtlige præsentation gives til afdelingspersonale og forskerstuderende. Efter vellykket gennemførelse af det udvidede forslag opgraderes studerende formelt til ph.d. og fortsætter til andet år. (Hvis bedømmerne mener, at der er mangler i opgraderingsforslaget, vil de blive bedt om at revidere det til deres tilfredshed, inden opgraderingen til ph.d.-status kan bekræftes.) Studerende har normalt ikke lov til at gå videre til andet år, indtil opgraderingsprocessen er blevet gennemført.
Det andet år (eller deltidsækvivalent) tilbringes normalt engageret i forskning. Dette kan være ved en hvilken som helst kombination af feltarbejde og forskning i biblioteker og den materielle indsamling, som aftalt mellem den studerende og vejlederen.
Det tredje år (eller deltidsækvivalent) er afsat til at skrive til forskning til ph.d.-afhandlingen. I løbet af denne periode afholder studerende normalt en præsentation i et forskningsseminar, der er arrangeret af instituttets forskningsvejleder, der består af et udvalgt antal medarbejdere med særlig ekspertise inden for emnet og andre forskningsstuderende. I løbet af det tredje år (eller deltidsækvivalent) vil de studerende præsentere udkast til kapitler til deres hovedvejleder for kommentar, inden de afslutter et endeligt udkast til specialet. Når et komplet udkast er afsluttet, vurderes arbejdet af alle medlemmer af vejledningsudvalget, og den studerende kan enten levere afhandlingen eller gå videre til fortsættelsesstatus for at få yderligere 12 måneder til at afslutte afhandlingen og indsende til eksamen. Specialet skal være afsluttet inden for 48 måneder fra registreringstidspunktet (eller tilsvarende på deltid).
Afhandlingen - ikke mere end 100.000 ord lang - undersøges af to førende myndigheder på området.
Vigtig besked
Oplysningerne på programsiden afspejler den planlagte programstruktur mod den givne faglige session.
Forskning Optagelser og applikationer
Vi glæder os over ansøgninger fra kvalificerede studerende med en god kandidatgrad (eller tilsvarende i udlandet) i et relevant emne til forskningsgrader ved SOAS . Ansøgninger skal indsendes online.
Det er vigtigt at ansøge godt inden starten af det akademiske år, hvor du ønsker at tilmelde dig, så vi får tid til at behandle din ansøgning. Hvis du ansøger om stipendier, kan der gælde tidligere frister.
SOAS ph.d.-programmet er konkurrencedygtigt, og ansøgere skal have en oversigt over høj akademisk præstation og et levedygtigt forslag, som vil bidrage til instituttets forskningsinteresser. Bemærk: vi fraråder rent spekulative applikationer. Ansøgninger om tværfaglig forskning er velkomne, men kun en ansøgning til en afdeling kan indsendes.
Ubetingede krav til engelsksproget indtastning
Ansøgere, der kræver et visum på Tier 4 for at studere i Storbritannien, skal fremlægge et UKVI IELTS akademisk certifikat fra et UKVI-godkendt testcenter.
Internationale ansøgere, der kræver et Visa-4 Visa til at studere i England
Prøve | Ubetinget indgang | Ubetinget indgang med in-sessionel support |
IELTS (Akademisk) | 7,0 samlet eller højere, med 7,0 i delscores. | 7,0 samlet eller højere, med mindst 6,5 i delresultater |
EØS- og EU-ansøgere
Prøve | Ubetinget indgang | Ubetinget indgang med in-sessionel support |
IELTS (Akademisk) | 7.0 samlet eller højere, med 7.0 i hver sub-score. | 7,0 samlet eller højere, med mindst 6,5 i delresultater. |
TOEFL IBT | 105 samlet eller højere, med et minimum på 25 i underskår. | 105 samlet med et minimum på 22 i underskår. ELLER 100 samlet med mindst 25 skriftligt og 22 i andre delresultater. |
Pearson Test of English (Academic) | 75 samlet eller højere, med et minimum af 70 i delpoints. | 70 samlet eller højere, med mindst 65 i delresultater. |
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
All students register in year 1 of the programme as MPhil students. The upgrade from MPhil to PhD takes place at the end of the first academic session for full-time students (or at the end of the second academic session for part-time students).
All new MPhil/PhD students are provided with a supervisory committee of three members, comprising a main or primary supervisor, and a second and third supervisor. The split in time commitment across the supervisory committee is 60:25:15. In the first year, students are expected to meet their main supervisor on a fortnightly basis for a period of at least one hour.
The student’s primary supervisor is always a member of the Department in which the student is registered. The second and third supervisors, who act in a supplementary advisory capacity, may be from the same Department, or other Departments/Centres in the Faculty of Languages and Cultures or in Departments/Centres in the other Faculties of the School.
Depending on the nature of the research, joint supervision is sometimes recommended, under the direction of two primary supervisors. In such cases, the student has only one further supervisor on their committee.
The student’s progress is further overseen by a Departmental Research Tutor.
In the first year, students prepare for research by following a research training seminar series (RTS) convened at the Faculty level by the Associate Dean for Research and supported by the generic training offered by Learning and Teaching Development.
Students working in the fields of literature and cultural studies are also invited to participate in the additional training offered in the Centre for Cultural, Literary and Postcolonial Studies (CCLPS).
Students may also be encouraged by supervisors to attend additional taught courses relevant to their research and to their training needs. These may include specialist disciplinary, language or regional culture courses or research training in other Departments outside the Faculty.
Year 1
Year 1 students are required to submit a 5000-word literature review to the supervisory committee.
Full-time Year 1 (year 2 for part-time students) are required to submit a core chapter and research proposal (of about 10,000 words) to the supervisory committee, typically including the following elements:
- Research rationale and context of the proposed research
- Main research questions
- Literature review
- Theoretical and methodological framework and considerations
- Proposed research methods
- Ethical issues (where applicable)
- Outlining the structure of PhD dissertation
- Schedule of research and writing
- Bibliography
Adjustments to one or more of these sections, including additions or deletions where appropriate, are possible by prior arrangement between the students and lead supervisors.
The upgrade process from MPhil to PhD status is based upon an assessment of the core chapter by the student’s research committee, and upon a 20-30 minute oral presentation, followed by a discussion. The oral presentation is given to Departmental staff and research students. On successful completion of the extended proposal, students are formally upgraded to PhD and proceed to the second year. (If the assessors consider there to be shortcomings in the upgrade proposal, students will be asked to revise it to their satisfaction before the upgrade to PhD status can be confirmed.) Students are not normally permitted to proceed to the second year until the upgrade process has been completed.
Year 2
The second year (or part-time equivalent) is normally spent engaged in research. This may be by any combination of fieldwork and research in libraries and the material collection as agreed between the student and the supervisor(s).
Year 3
The third year (or part-time equivalent) is devoted to writing up research for the PhD thesis. During this time, students will normally give a presentation in a research seminar organised by the Departmental Research Tutor, comprising a select number of staff members with special expertise in the topic and other research students. During the third year (or part-time equivalent) students will present draft chapters to their main supervisor for comment, before completing a final draft of the thesis. Once a full draft is complete, the work is assessed by all members of the supervisory committee and the student can either submit the thesis or move on to Continuation Status to be given a further 12 months to complete the thesis and submit it for examination. The thesis must be completed within 48 months from the time of registration (or part-time equivalent).
The thesis – not to exceed 100,000 words in length - is examined by two leading authorities in the field.