Keystone logo
SOAS University of London Forskning Grader (MPhil / PhD) i Sydasiatiske Studier
SOAS University of London

Forskning Grader (MPhil / PhD) i Sydasiatiske Studier

London, Det Forenede Kongerige

3 up to 6 Years

Engelsk

Fuldtid, Deltid

Anmod om ansøgningsfrist

Sep 2024

GBP 22.490 / per year *

På campus

* fuldtidsgebyrer pr. studieår: UK / EU £ 4.396; Oversøiske £ 17.967. Deltidsgebyrer pr. Studieår: UK / EU £ 2.198; Oversøiske £ 8.984

Introduktion

Deltagelsestilstand: Fuldtid eller Deltid

SOAS har et internationalt ry for ekspertise inden for sydasiatiske studier, der er tjent med den verdensledende forskning, der er gennemført. REF 2014-indsendelser fra medlemmer af instituttet omfattede betydelige og paradigmeskiftende monografier, redigerede samlinger, tidsskriftsartikler og bokkapitler om litteratur, biografkulturhistorie og postkoloniale studier. Afdelingen har to ERC-tilskud: Francesca Orsini til den sammenlignende undersøgelse af de flersprogede litterære historier i Nordindien, Maghreb og Afrikas Horn; mens James Mallinson har en med titlen ”The Hatha Yoga Project: Kortlægning af traditioner for tværnational fysisk yogapraksis gennem filologi og etnografi”. Amina Yaqins nuværende forskningsprojekter inkluderer et samarbejde med Center for Study of Pakistan og University of East London for forskningsprojekterne 'Muslimer, tillid og kulturel dialog' finansieret af RCUK. Dette følger af et tidligere AHRC-finansieret internationalt forskningsnetværk, 'Framing Muslimer'. Rachel Dwyer er CI på et AHRC-finansieret internationalt netværk med University of Leeds: Soft Power, Cinema og BRICS.

Afdelingen hilser ansøgninger om ph.d.-grader velkommen om ethvert emne, der er relateret til forskningsinteresser og discipliner for instituttets forskningsaktive medarbejdere. Potentielle kandidater bør konsultere detaljerne i de forskellige medarbejderes forskningsområder og tilpasse deres forslag i overensstemmelse hermed. Disse inkluderer i øjeblikket, men er ikke begrænset til: indiske film- og skærmstudier; diasporastudier; postkolonial litteratur; litterære studier forbundet med hindi, urdu, nepali og sanskrit; klassisk hinduisme; feminisme; oversættelse; aktuelle repræsentationer af muslimer; og politikken i Nepal, Bhutan og Pakistan. Bredere emner kan imødekommes gennem fælles vejledning med kolleger i andre afdelinger og centre.

Der tilbydes et komplet forskeruddannelsesprogram på fakultetsniveau, ud over den tæt opmærksomhed, som hver doktorgradsforsker får fra sin vejleder. MPhil / ph.d.-forskere, der er optaget på instituttet, modtager forskeruddannelse i det første års forskningsuddannelsesseminar på fakultetet og opfordres også til at deltage i disciplinspecifik uddannelse, der tilbydes af Fakultets Center for Kulturelle, Litterære og Postkoloniale Studier (CCLPS) og forskningsevner træning koordineret via doktorgradsskolen.

I henhold til SOAS , University of London's regler, registrerer alle ph.d.-forskere oprindeligt for en MPhil: de kan overføre til ph.d.-studerende efter et års afslutning, hvis de ønsker og er underlagt godkendelse fra skolen, hvilket kræver bevis for, at kandidatens arbejde er i stand til at nå standarden påkrævet.

Minimal varighed for ph.d.-forskere er to år for MPhil og tre år for ph.d. Deltidsforskere tager normalt dobbelt så lang tid at afslutte deres studier. Når deres forskning er afsluttet, indsende kandidaterne en afhandling til eksaminatorerne og derefter deltage i en viva voce eksamen.

Struktur

Alle studerende tilmelder sig i programmets 1. år som MPhil-studerende. Opgraderingen fra MPhil til Ph.d. finder sted ved afslutningen af ​​den første akademiske session for fuldtidsstuderende (eller ved afslutningen af ​​anden akademiske session for deltidsstuderende).

Alle nye MPhil / ph.d.-studerende er forsynet med et tilsynsudvalg bestående af tre medlemmer, der består af en hoved- eller primærvejleder og en anden og tredje leder. Opdelingen i tidsforpligtelsen på tværs af tilsynsudvalget er 60:25:15. I det første år forventes de studerende at møde deres hovedvejleder om hver fjerde time i mindst en time.

Den studerendes primære vejleder er altid medlem af den afdeling, hvor den studerende er registreret. Den anden og tredje vejledere, der handler i en supplerende rådgivningsevne, kan være fra samme afdeling eller andre afdelinger / centre i fakultetet for sprog og kulturer eller i afdelinger / centre i skolens øvrige fakulteter.

Afhængigt af arten af ​​forskningen, anbefales det fælles kontrol under ledelse af to primære tilsynsførende. I sådanne tilfælde har den studerende kun en yderligere vejleder på deres udvalg.

Den studerendes fremskridt overvåges yderligere af en afdelingsforsker.

I det første år forbereder eleverne på forskning ved at følge en forskningsuddannelsesseminarium (RTS) indkaldt på fakultetsniveau af associeringsdekan for forskning og understøttet af den generiske uddannelse, der tilbydes af lærings- og undervisningsudvikling.

Studerende inden for litteratur og kulturstudier inviteres også til at deltage i den supplerende uddannelse, der tilbydes i Center for Kulturelle, Litterære og Postkoloniale Studier (CCLPS).

Studerende kan også opmuntres af vejledere til at deltage i yderligere undervisede kurser, der er relevante for deres forskning og deres uddannelsesbehov. Disse kan omfatte faglige disciplinære, sproglige eller regionale kulturkurser eller forskningstræning i andre afdelinger uden for fakultetet.

Studerende i år 1 skal forelægge en 5000-ordet litteraturanmeldelse til vejledende udvalg.

Heltidsår 1 (år 2 for deltidsstuderende) er forpligtet til at forelægge et kernekapitel og et forskningsforslag (på ca. 10.000 ord) til tilsynsudvalget, typisk med følgende elementer:

  1. Forskningsgrundlag og kontekst for den foreslåede forskning
  2. Hovedforsknings spørgsmål
  3. Litteraturanmeldelse
  4. Teoretisk og metodisk ramme og overvejelser
  5. Foreslåede forskningsmetoder
  6. Etiske spørgsmål (hvor det er relevant)
  7. Skitserer strukturen i ph.d.-afhandlingen
  8. Skema for forskning og skrivning
  9. Bibliografi

Justeringer af en eller flere af disse sektioner, herunder tilføjelser eller sletninger, hvor det er relevant, er mulige efter forudgående aftale mellem eleverne og hovedvejlederne.

Opgraderingsprocessen fra MPhil til Ph.d.-status er baseret på en vurdering af kernekapitlet af den studerendes forskningsudvalg og på en 20-30 minutters mundtlig præsentation efterfulgt af en diskussion. Den mundtlige præsentation gives til afdelingspersonale og forskerstuderende. Efter vellykket gennemførelse af det udvidede forslag opgraderes studerende formelt til ph.d. og fortsætter til andet år. (Hvis bedømmerne mener, at der er mangler i opgraderingsforslaget, vil de blive bedt om at revidere det til deres tilfredshed, inden opgraderingen til ph.d.-status kan bekræftes.) Studerende har normalt ikke lov til at gå videre til andet år, indtil opgraderingsprocessen er blevet gennemført.

Det andet år (eller deltidsækvivalent) tilbringes normalt engageret i forskning. Dette kan være ved en hvilken som helst kombination af feltarbejde og forskning i biblioteker og den materielle indsamling, som aftalt mellem den studerende og vejlederen.

Det tredje år (eller deltidsækvivalent) er afsat til at skrive til forskning til ph.d.-afhandlingen. I løbet af denne periode afholder studerende normalt en præsentation i et forskningsseminar, der er arrangeret af instituttets forskningsvejleder, der består af et udvalgt antal medarbejdere med særlig ekspertise inden for emnet og andre forskningsstuderende. I løbet af det tredje år (eller deltidsækvivalent) vil de studerende præsentere udkast til kapitler til deres hovedvejleder for kommentar, inden de afslutter et endeligt udkast til specialet. Når et komplet udkast er afsluttet, vurderes arbejdet af alle medlemmer af vejledningsudvalget, og den studerende kan enten levere afhandlingen eller gå videre til fortsættelsesstatus for at få yderligere 12 måneder til at afslutte afhandlingen og indsende til eksamen. Specialet skal være afsluttet inden for 48 måneder fra registreringstidspunktet (eller tilsvarende på deltid).

Afhandlingen - ikke mere end 100.000 ord lang - undersøges af to førende myndigheder på området.

Vigtig besked

Oplysningerne på programsiden afspejler den planlagte programstruktur mod den givne faglige session.

Forskning Optagelser og applikationer

Vi glæder os over ansøgninger fra kvalificerede studerende med en god kandidatgrad (eller tilsvarende i udlandet) i et relevant emne til forskningsgrader ved SOAS . Ansøgninger skal indsendes online.

Det er vigtigt at ansøge godt inden starten af det akademiske år, hvor du ønsker at tilmelde dig, så vi får tid til at behandle din ansøgning. Hvis du ansøger om stipendier, kan der gælde tidligere frister.

SOAS ph.d.-programmet er konkurrencedygtigt, og ansøgere skal have en oversigt over høj akademisk præstation og et levedygtigt forslag, som vil bidrage til instituttets forskningsinteresser. Bemærk: vi fraråder rent spekulative applikationer. Ansøgninger om tværfaglig forskning er velkomne, men kun en ansøgning til en afdeling kan indsendes.

Ubetingede krav til engelsksproget indtastning

Ansøgere, der kræver et visum på Tier 4 for at studere i Storbritannien, skal fremlægge et UKVI IELTS akademisk certifikat fra et UKVI-godkendt testcenter.

Internationale ansøgere, der kræver et Visa-4 Visa til at studere i England

Prøve Ubetinget indgang Ubetinget indgang med in-sessionel support
IELTS (Akademisk) 7,0 samlet eller højere, med 7,0 i delscores. 7,0 samlet eller højere, med mindst 6,5 i delresultater

EØS- og EU-ansøgere

Prøve Ubetinget indgang Ubetinget indgang med in-sessionel support
IELTS (Akademisk) 7.0 samlet eller højere, med 7.0 i hver sub-score. 7,0 samlet eller højere, med mindst 6,5 i delresultater.
TOEFL IBT 105 samlet eller højere, med et minimum på 25 i underskår. 105 samlet med et minimum på 22 i underskår.
ELLER
100 samlet med mindst 25 skriftligt og 22 i andre delresultater.
Pearson Test of English (Academic) 75 samlet eller højere, med et minimum af 70 i delpoints. 70 samlet eller højere, med mindst 65 i delresultater.

Indlæggelser

Læreplan

Programundervisning

Om skolen

Spørgsmål