Forskningsgrader (MPhil / PhD) i Globale Studier
London, Det Forenede Kongerige
VARIGHED
4 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid, Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2024
STUDIEAFGIFTER
GBP 21.630 / per year *
STUDIEFORMAT
På campus
* fuldtidsgebyrer pr. studieår: UK / EU £ 4.396; Oversøiske £ 17.967. Deltidsgebyrer pr. Studieår: UK / EU £ 2.198; Oversøiske £ 8.984
Introduktion
Deltagelsestilstand: Fuldtid eller Deltid
CISD glæder sig over ansøgninger fra potentielle MPhil / ph.d.-studerende, der ønsker at gennemføre tværfaglig forskning inden for områder af globale studier, der vedrører centremedlemmers forskningsinteresser og centrets forskningsprogrammer.
Det specifikke fokus for dette forskningsprogram er todelt: tematisk adresserer programmet analysen af moderne globaliseringsprocesser og af de politiske, økonomiske, sociale og kulturelle forhold og strukturer, der definerer og former disse processer. I stedet for for eksempel studiet af forbindelser og aftaler mellem stater eller mellem nationer, der er det traditionelle domæne af internationale studier, er dette programs hovedfokus på studiet af naturen og udviklingen af den moderne globalisering i sig selv og globalt delte spørgsmål fra et teoretisk såvel som et politisk perspektiv. Metodologisk fremmer programmet den tværfaglige analyse af moderne globaliseringsprocesser. Forskningsemner og -projekter vil analysere rollen og udvekslingen mellem mennesker, institutioner, organisationer og stater i udformningen af globaliseringsdynamik gennem prisme af (mindst) to af følgende akademiske discipliner: Internationale studier og politik, jura, økonomi, ledelse Studier, udviklingsstudier, historie, medier og kommunikationsundersøgelser.
Studerende til støtte er kernen i CISDs aktiviteter. Studerende til forskningsgrad støttes fuldt ud af deres primære og sekundære vejledere og centrets forskervejleder, i øjeblikket Centerdirektør Dr. Studerende opfordres til at deltage i og præsentere på centrets forskningsseminarer.
Struktur
Træningsprogram for metodologier og forskningsmetoder
Generelt bør et aftalt program for forskeruddannelse normalt afsluttes i det første studieår (hvis det er på fuld tid) eller over de første to år (hvis det er deltid). Alle studerende skal gennemføre og med succes gennemføre deres forskeruddannelse inden den formelle opgradering fra MPhil til ph.d., som skal finde sted inden maj / juni det første år (på fuld tid) eller maj / juni i det andet år (deltid) .
Efter registrering giver Center-forskervejlederen i samråd med leder (og i givet fald den supplerende) vejleder en uddannelsesplan for hver forskningsstuderende. Dette vil gøre brug af eksisterende uddannelseskurser for forskningsmetoder primært på Det Juridiske Fakultet
Alle CISD MPhil / ph.d.-studerende vil blive bedt om at deltage i et specialiseret modul om forskningsmetoder til globale studier ved CISD. Dette engangsforløb er designet til at supplere og understøtte socialvidenskabelig SOAS ved SOAS ved at tage fat på tre centrale aspekter af udfordringer, der stilles af forskning inden for området globale studier: (1) Globale studier som en voksende disciplin: Metodologiske og epistemologiske rammer for analyse af nye globale magt- og videnstrukturer - deres begrænsninger og muligheder, rollen som nye former for samarbejde og udfordringerne ved deltagende offentlige beslutninger i en tværnational og / eller global kontekst; (2) Udfordringen ved multidisciplinær forskning: Hvordan 'generisk' er de metodologiske fundamenter for 'samfundsvidenskaberne' ?, komparativ diskussion af forskellige (disciplinære) perspektiver på forklaring og årsagssammenhæng i samfundsvidenskaberne, centrale implikationer for design af multidisciplinære forskningsprojekter; (3) Globale studier som anvendt samfundsvidenskab: casestudier vs. samlet dataanalyse i analysen af globaliseringsprocesser og globale bekymringer, værktøjer til kvalitativ og kvantitativ dataanalyse, måling og konceptuelle spørgsmål til trans- og tværnational empirisk analyse. Et andet (éntids) forskningsmodul på CISD vil fokusere på mere generisk træning i samfundsvidenskabers filosofi og metode. Dette vil blive organiseret omkring 2-3 eksempler på forskningsprojekter inden for globale undersøgelser for at illustrere både generiske såvel som specifikke metodologiske udfordringer, der opstår for tværfaglig forskning beliggende i grænsefladen mellem tværnationale og internationale processer og strukturer, hvad angår begrebsmæssig såvel som empirisk analyse. Denne del af forskningsmetodetræningen ved CISD kan erstattes og / eller suppleres med specialiseret uddannelse i andre afdelinger (som ovenfor), hvor det er relevant, og / eller af en efterhånden udviklende tværgående afdeling 'kerne' i generisk samfundsvidenskabelig metodelære på skolen.
Ved udgangen af 2. semester vil første år MPhil / ph.d.-studerende i programmet Global Studies blive bedt om at præsentere deres forskningsprojekter i et uformelt seminar for Centerpersonale og studerende. Målet er at lade de førsteårsstudenter, inden de indsender deres opgraderingsopgave, diskutere teoretiske og empiriske spørgsmål i udformningen af deres forskningsprojekt og design blandt kammerater.
Centrets forskningsseminarerie, hvor centrets personale og avancerede forskerstuderende præsenterer forskning, der er under udvikling, til diskussion, giver studerende mulighed for at studere og diskutere metodologiske spørgsmål og bekymringer.
Opgraderingsprocedure
I den første uge af 3. semester, år 1, sender eleverne et kernekapitel
Dette opdateringsforslag vurderes af den studerendes forskningsudvalg på baggrund af en 20-30 minutters mundtlig præsentation efterfulgt af en diskussion, der også er åben for andet personale og studerende i centret. Efter vellykket afslutning af det udvidede forslag opgraderes de studerende formelt til ph.d. og fortsætter til det andet år. (Hvis vurdererne vurderer, at der er mangler ved opgraderingsforslaget, bliver de studerende bedt om at revidere det til deres tilfredshed, før opgraderingen til ph.d.-status kan bekræftes.) Studerende har normalt ikke tilladelse til at fortsætte til det andet år, indtil opgraderingsprocessen er afsluttet. Det forventes ikke, at studerende afholder mere end en mundtlig præsentation, hvis dette også er et krav i det specifikke træningsprogram.
Studerende, der studerer deltid, tager MPhil-træningsseminaret i det første år og skriver kernekapitlet
År et
Det første år af programmet indebærer forskningstræning seminarer og avancerede kurser. Samtidig arbejder eleverne sammen med deres hovedvejleder i samråd med adjungerende vejleder om at udvikle et detaljeret forskningsforslag, gennemføre de første faser af forskningen og skrive nogle udkastsafsnit for at skitsere afhandlingens hovedargumenter. Kernen i træningen er forskningsmetoderne træningsprogram. Det er designet til at give de analytiske værktøjer, der kræves af eleverne for at opnå en avanceret forståelse af de seneste udviklinger i de ledende discipliner, der er centrale for deres forskningsprojekt og i de specifikke udfordringer og muligheder, der er forbundet med deres engagement med forskning i nye globale strukturer, processer og spørgsmål og til at udføre forskning på højt niveau. Studerende på ph.d.-uddannelsen kan også deltage i individuelle kurser fra MA / MSc-programmer for at styrke kompetence inden for et bestemt emne. Ved udgangen af det tredje akademiske semester forventes de studerende at have gennemført deres opgraderings kapitel.
År to
I deres andet år udfører studerende på fuld tid detaljeret forskning, som normalt inkluderer indsamling og behandling af data. Nogle undersøgelser til dette formål kan om nødvendigt udføres i udlandet. I løbet af året skriver studerende udkast til kapitler i deres speciale og diskuterer dem med deres hovedvejleder og diskuterer, hvor det er relevant, også specifikke aspekter af deres forskning med deres supplerende vejleder.
År tre
Fuldtidsstuderende for ph.d.-skolen ville færdiggøre deres forskning og skrive et endelige udkast eller et næsten afsluttende udkast til deres afhandling.
År fire
Ethvert arbejde på dette stadium involverer normalt omformulering af afhandlingens kapitler for at nå publikationsstandarderne. Undersøgelsen skal normalt udfyldes i år. Undersøgelsen sker ved afhandling af afhandlingen og en mundtlig eksamen (viva voce) vedrørende afhandlingen og den forskning, den bygger på.
Vigtig besked
Oplysningerne på programsiden afspejler den planlagte programstruktur mod den givne faglige session.
Forskning Optagelser og applikationer
Vi glæder os over ansøgninger fra kvalificerede studerende med en god kandidatgrad (eller tilsvarende i udlandet) i et relevant emne til forskningsgrader ved SOAS . Ansøgninger skal indsendes online.
Det er vigtigt at ansøge godt inden starten af det akademiske år, hvor du ønsker at tilmelde dig, så vi får tid til at behandle din ansøgning. Hvis du ansøger om stipendier, kan der gælde tidligere frister.
SOAS ph.d.-programmet er konkurrencedygtigt, og ansøgere skal have en oversigt over høj akademisk præstation og et levedygtigt forslag, som vil bidrage til instituttets forskningsinteresser. Bemærk: vi fraråder rent spekulative applikationer. Ansøgninger om tværfaglig forskning er velkomne, men kun en ansøgning til en afdeling kan indsendes.
Ubetingede krav til engelsksproget indtastning
Ansøgere, der kræver et visum på Tier 4 for at studere i Storbritannien, skal fremlægge et UKVI IELTS akademisk certifikat fra et UKVI-godkendt testcenter.
Internationale ansøgere, der kræver et Visa-4 Visa til at studere i England
Prøve | Ubetinget indgang | Ubetinget indgang med in-sessionel support |
IELTS (Akademisk) | 7,0 samlet eller højere, med 7,0 i delscores. | 7,0 samlet eller højere, med mindst 6,5 i delresultater |
EØS- og EU-ansøgere
Prøve | Ubetinget indgang | Ubetinget indgang med in-sessionel support |
IELTS (Akademisk) | 7.0 samlet eller højere, med 7.0 i hver sub-score. | 7,0 samlet eller højere, med mindst 6,5 i delresultater. |
TOEFL IBT | 105 samlet eller højere, med et minimum på 25 i underskår. | 105 samlet med et minimum på 22 i underskår. ELLER 100 samlet med mindst 25 skriftligt og 22 i andre delresultater. |
Pearson Test of English (Academic) | 75 samlet eller højere, med et minimum af 70 i delpoints. | 70 samlet eller højere, med mindst 65 i delresultater. |
Galleri
Læreplan
Træningsprogram for metoder og forskningsmetoder
In general, an agreed programme of research training should normally be completed during the first year of study (if full-time), or over the first two years (if part-time). All students are required to undertake and successfully complete their research training prior to formal upgrade from MPhil to PhD which must take place by May/June of the first year (full-time) or May/June of the second year (part-time).
Upon registration, the Centre research tutor, in consultation with the lead (and where appropriate the adjunct) supervisor, will provide a research method training schedule for each research student. This will make use of existing research methods training courses, primarily in the Faculty of Law & Social Sciences (except for the Department of Politics and International Studies and the Department of Development Studies), on a case-by-case basis (at the discretion of the relevant departments), and where aspects of specialised disciplinary research method training (e.g. legal methods, the use of specific (e.g. economic) databases, historical source materials, fieldwork in specific regions/developing countries) are of particular relevance to a research topic.
Alle CISD MPhil/PhD-studerende vil blive bedt om at deltage i et specialiseret modul om forskningsmetoder til globale studier på CISD. Dette engangskursus er designet til at komplementere og understøtte socialvidenskabelig metodetræning på SOAS ved at adressere tre kerneaspekter af udfordringer, der stilles af forskning inden for globale studier:
Global Studies as an Emerging Discipline: Metodologiske og epistemologiske rammer for analyse af nye globale magt- og videnstrukturer - deres begrænsninger og muligheder, rollen af nye former for samarbejde og udfordringerne ved deltagende offentlig beslutningstagning i en transnational og/eller global kontekst.
Udfordringen ved tværfaglig forskning: Hvor 'generisk' er det metodologiske grundlag for 'samfundsvidenskaberne'?, komparativ diskussion af forskellige (disciplinære) perspektiver på forklaring og kausalitet i samfundsvidenskaberne, kerneimplikationer for design af tværfagligt forskningsprojekter
Globale studier som en anvendt samfundsvidenskab: casestudier vs. aggregeret dataanalyse i analysen af globaliseringsprocesser og globale bekymringer, værktøjer til kvalitativ og kvantitativ dataanalyse, måling og konceptuelle problemstillinger til trans- og tværnational empirisk analyse. Et andet (en-sigtet) forskningsmodul på CISD vil fokusere på mere generisk træning i samfundsvidenskabernes filosofi og metode. Dette vil blive organiseret omkring 2-3 eksempler på forskningsprojekter inden for globale studier for at illustrere både generiske såvel som specifikke metodiske udfordringer, der opstår for multidisciplinær forskning beliggende i grænsefladen mellem transnationale og internationale processer og strukturer, i form af konceptuelle samt empirisk analyse. Denne del af forskningsmetodeuddannelsen på CISD kan erstattes og/eller suppleres med specialiseret træning i andre afdelinger (som ovenfor), hvor det er relevant, og/eller af en i sidste ende udviklende tværafdelings 'kerne' af generisk undervisning i samfundsvidenskabelige metoder på Skolen.
I slutningen af semester 2 vil førsteårs MPhil/PhD-studerende i Global Studies-programmet blive bedt om at præsentere deres forskningsprojekter i et uformelt seminar for Centerets ansatte og studerende. Målet er at give førsteårsstuderende mulighed for, inden de indsender deres opgraderingspapir, at diskutere teoretiske og empiriske spørgsmål i udformningen af deres forskningsprojekt og design blandt jævnaldrende.
Throughout their degree, the Centre’s research seminar series, at which Centre staff and advanced research students present research in progress for discussion, provides students with an opportunity to study and discuss methodological issues and concerns.
Upgrade Procedure
I den første uge af semester 3, år 1, indsender eleverne et kernekapitel og forskningsforslag (på omkring 10.000 ord), typisk med følgende elementer:
- Research rationale and context of proposed research
- Main research questions
- Literature review
- Theoretical and methodological framework and considerations
- Proposed research methods
- Ethical issues (where applicable)
- Outlining the structure of PhD dissertation
- Schedule of research and writing
- Bibliography.
Adjustments to one or more of these sections, including additions or deletions where appropriate, are possible by prior arrangement between the students and lead supervisors.
Dette opgraderingsforslag vurderes af den studerendes forskningsudvalg, baseret på en 20-30 minutters mundtlig præsentation, efterfulgt af en diskussion, også åben for andre ansatte og studerende på centret. Efter vellykket gennemførelse af det udvidede forslag opgraderes de studerende formelt til ph.d. og fortsætter til andet år. (Hvis bedømmerne vurderer, at der er mangler i opgraderingsforslaget, vil de studerende blive bedt om at revidere det til deres tilfredshed, før opgraderingen til ph.d.-status kan bekræftes).
Studerende har normalt ikke tilladelse til at fortsætte til andet år, før opgraderingsprocessen er afsluttet. Det forventes ikke, at de studerende kommer med mere end én mundtlig fremstilling, hvis dette også er et krav i den konkrete uddannelse.
Students studying part-time take the MPhil training seminar in the first year and write the Core Chapter & Research Proposal (see above) in the second year. The length of time for field or research and material collection, and writing up, is adjusted accordingly.
Year One
Det første år af programmet involverer forskeruddannelsesseminarer og avancerede kurser. Samtidig arbejder de studerende sammen med deres hovedvejleder i samråd med den adjungerede vejleder for at udvikle et detaljeret forskningsforslag, gennemføre de første forskningsfaser og skrive nogle udkast til afsnit for at skitsere afhandlingens hovedargumenter. Kernen i uddannelsen er uddannelsesprogrammet for forskningsmetoder.
Det er designet til at give de analytiske værktøjer, der kræves af studerende for at opnå en avanceret forståelse af den seneste udvikling i de ledende discipliner, der er centrale for deres forskningsprojekt og i de specifikke udfordringer og muligheder, som deres engagement med forskning i nye globale strukturer, processer og problemstillinger udgør og til at udføre forskning på højt niveau. Studerende på ph.d.-uddannelsen kan også deltage i individuelle kurser fra MA/MSc-uddannelserne for at styrke deres kompetencer inden for et specifikt fag. Ved udgangen af den tredje akademiske periode forventes de studerende at have afsluttet deres opgraderingskapitel.
Year Two
In their second year, full-time students carry out detailed research which usually includes gathering and processing data. Some research for this purpose may be carried out overseas if required. During the year students write draft chapters of their thesis and discuss them with their lead supervisor and, where appropriate, also discuss specific aspects of their research with their adjunct supervisor.
Year Three
Full-time students for the PhD would complete their research and write a final draft or near-final draft of their thesis.
Year Four
Any work at this stage normally involves redrafting chapters of the thesis to achieve the standards of publications. The examination must normally be completed in this year. The examination is an assessment of the thesis and an oral examination (viva voce) concerning the thesis and the research upon which it is based.