Forskningsgrader (MPhil / PhD) i kunsthistorie og / eller arkæologi
London, Det Forenede Kongerige
VARIGHED
4 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid, Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2024
STUDIEAFGIFTER
GBP 22.490 / per year *
STUDIEFORMAT
På campus
* Heltidsgebyrer pr. Studieår: UK / EU £ 4.396; Oversøiske £ 17.967. Deltidsgebyrer pr. Studieår: UK / EU £ 2.198; Oversøiske £ 8.984.
Introduktion
Deltagelsestilstand: Fuldtid eller Deltid
Mens en forskningsgrad personligt skal være meget givende, er det også en seriøs og til tider intens virksomhed. Under det nuværende system har en fuldtidsdoktorand tre år på at gennemføre et komplet udkast til hendes eller hans speciale og derefter yderligere et år til at skrive op (kendt som en 3 1 grad). Der er altid ensomme øjeblikke, når man udfører individuel forskning, selvom en afdeling har en stærk kollegial atmosfære, som vores. Forskningsgrader udføres generelt af enkeltpersoner, der sigter mod at blive fagfolk inden for kunsthistorie og / eller arkæologi, hvad enten det er som akademikere, der udfører forskning og underviser på universiteter eller som kuratorer eller undervisere i museer, biblioteker eller arkiver eller i et hvilket som helst antal af andre relaterede områder såsom akademisk udgivelse eller endda den kommercielle kunstverden.
Det er generelt en god ide at have en vis erfaring med arbejde uden for universitetet, før du ansøger til et doktorgradsprogram, for eksempel i en eller anden rolle i et museum eller et galleri. At gå i gang med en forskningseksamen handler ikke kun om kvalifikationen, men også om at udvikle sig som person og professionel for at kunne bidrage til nationale og internationale diskurser i og måske også langt ud over kunst- og arkæologiens historie.
Hvorfor hos SOAS ?
Ud over SOAS karakteristiske intellektuelle miljø drages doktorgradsforskere generelt til at arbejde sammen med en individuel vejleder, der er en berømt ekspert på et bestemt felt, ellers er kendt for en særlig kritisk tilgang. Mange af vores nuværende studerende afsluttede MA-grader ved SOAS i hvilket tidsrum de tog kurser med og lærte at kende medlemmer af det akademiske personale på instituttet, erfaringer, der tilskyndede dem til at overveje en forskningsgrad. Potentielle ansøgere ønsker muligvis at gennemse personalets websider, hvor opdaterede biografier og publikationer fra de enkelte medarbejdere kan findes. Nogle vejledere foretrækker, at deres forskningsstuderende har trænet under dem på MA-niveau, selvom de har en MA i kunsthistorie eller arkæologi fra andre steder. Vores afdeling afgiver generelt omkring 10-20 tilbud hvert år. En af grundene til, at en tilbudsindehaver muligvis vælger Institut for Kunst og Arkæologi, bortset fra at ville arbejde under opsyn af en bestemt videnskabsmand på SOAS , er, at vores program har en af de højeste færdiggørelsesgrader på SOAS og faktisk i sektoren: vi dimitterer ca. 0,7 doktorgrader hvert år inden for rammerne af 3 1 år pr. fuldtidsmedarbejder.
Hvad har vores nylige kandidater gået på at gøre?
Vores kandidater er gået ind i en række forskellige roller, hovedsageligt i akademia og museumsverdenen. Ofte, efter at have afsluttet en doktorgrad, er der en overgangsfase, hvor en tidlig karriereforsker vil arbejde som postdoktor, undertiden med stipendium, inden han sikrer en undervisningspost. Nogle kandidater går lige ind i undervisningspositioner på universiteter over hele verden. Mange af vores kandidater har endt med at arbejde på museer, gallerier og biblioteker, ellers udførte de deres grader på deltid, mens de arbejdede i et af disse, og forblev der ved afslutningen. Ændringer i måden, hvorpå forskning udføres og formidles gennem udgivelsesformer, der er anlagt ved ankomsten af den digitale tidsalder, antyder, at mange nye typer af professionelle karrierer åbner op i den nærmeste fremtid, som man kun kan gætte på nu.
Struktur
År for år krav til fuldtidsstuderende MPhil og ph.d.-studerende er som følger:
År 1
I løbet af år 1 forædler den studerende forskningsforslaget og beslutter i samarbejde med hans / hendes overvågningsudvalg, om forskningsprojektet skal rettes mod målet om en MPhil eller en ph.d.-grad. Studerende, der ønsker at arbejde mod ph.d., skal bestå processen med at opgradere tilmelding fra MPhil til ph.d.-kandidatur. De skal forelægge overvågningsudvalget følgende inden fristen for maj (den nøjagtige dato fastlægges hvert år af SOAS registret):
- Skriftligt arbejde til HAA Research Skills (15 PAR H061) Obligatorisk kursus 1. semester (5.000 ord).
- Udkast til kapitel (r) (15.000 ord).
- Et kapiteloversigt og en tidsplan for hvert kapitels færdiggørelse.
- En feltarbejde og forskningsplan for år 2.
- En bibliografi over relevante kilder.
- En regional præsentation af forskningsseminar.
År 2
Den studerende forpligter sig til feltarbejde eller dataindsamling. Regelmæssige rapporter skal sendes til deres vejleder, via e-mail eller personligt. Et andet kapitel vil normalt blive gennemført.
År 3
Studerende udarbejder et komplet udkast til deres afhandling. De skal foretage følgende:
- Term 1: Påkrævet uformel præsentation i HAA Research Skills seminar om resultatet af feltarbejde og dets indvirkning på deres forskningsprojekt.
- 2. semester: Påkrævet præsentation i HAA-afdelingen 3.-årige ph.d.-studerendes feltarbejdsseminar i marts.
- Term 3: Indlevering af udkastet senest den 15. september sammen med en udfyldt godkendelsesformular. Hvis Overvågningsudvalget er overbevist om, at udkastet kan udarbejdes til en afhandling af en kvalitet, der er værdig til indsendelse til eksamen i det efterfølgende akademiske år, vil den studerende blive lov til at tilmelde sig status for forlængelse af opskrivning (fortsættelse) i år 4 .
År 4
Studerende gennemfører og afleverer deres speciale. Ved viva (afhandling) undersøger eksaminatorerne at:
- De har tilfredse sig med, at afhandlingen virkelig er kandidatens arbejde.
- Specialet danner et tydeligt bidrag til viden om emnet og giver bevis for originalitet ved (i) opdagelse af nye fakta og / eller (ii) udøvelse af uafhængig kritisk magt.
- Specialet er tilfredsstillende med hensyn til litterær præsentation.
- Specialet er en standard, der fortjener offentliggørelse helt eller delvist eller i en revideret form.
Vigtig besked
Oplysningerne på programsiden afspejler den planlagte programstruktur mod den givne faglige session.
Forskning Optagelser og applikationer
Vi glæder os over ansøgninger fra kvalificerede studerende med en god kandidatgrad (eller tilsvarende i udlandet) i et relevant emne til forskningsgrader ved SOAS . Ansøgninger skal indsendes online.
Det er vigtigt at ansøge godt inden starten af det akademiske år, hvor du ønsker at tilmelde dig, så vi får tid til at behandle din ansøgning. Hvis du ansøger om stipendier, kan der gælde tidligere frister.
SOAS ph.d.-programmet er konkurrencedygtigt, og ansøgere skal have en oversigt over høj akademisk præstation og et levedygtigt forslag, som vil bidrage til instituttets forskningsinteresser. Bemærk: vi fraråder rent spekulative applikationer. Ansøgninger om tværfaglig forskning er velkomne, men kun en ansøgning til en afdeling kan indsendes.
Ubetingede krav til engelsksproget indtastning
Ansøgere, der kræver et visum på Tier 4 for at studere i Storbritannien, skal fremlægge et UKVI IELTS akademisk certifikat fra et UKVI-godkendt testcenter.
Internationale ansøgere, der kræver et Visa-4 Visa til at studere i England
Prøve | Ubetinget indgang | Ubetinget indgang med in-sessionel support |
IELTS (Akademisk) | 7,0 samlet eller højere, med 7,0 i delscores. | 7,0 samlet eller højere, med mindst 6,5 i delresultater |
EØS- og EU-ansøgere
Prøve | Ubetinget indgang | Ubetinget indgang med in-sessionel support |
IELTS (Akademisk) | 7.0 samlet eller højere, med 7.0 i hver sub-score. | 7,0 samlet eller højere, med mindst 6,5 i delresultater. |
TOEFL IBT | 105 samlet eller højere, med et minimum på 25 i underskår. | 105 samlet med et minimum på 22 i underskår. ELLER 100 samlet med mindst 25 skriftligt og 22 i andre delresultater. |
Pearson Test of English (Academic) | 75 samlet eller højere, med et minimum af 70 i delpoints. | 70 samlet eller højere, med mindst 65 i delresultater. |
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
The year-by-year requirements for full-time MPhil and PhD research students are as follows:
Year 1
I løbet af 1. år finpudser den studerende forskningsforslaget og beslutter i samarbejde med sit vejledningsudvalg, om forskningsprojektet skal rettes mod målet om en MPhil- eller en ph.d.-grad. Studerende, der ønsker at arbejde hen imod en ph.d.-grad, skal bestå processen med at opgradere registreringen fra MPhil til ph.d.-kandidatur. De skal give følgende til overvågningsudvalget inden fristen i maj (den nøjagtige dato fastsættes hvert år af SOAS Registry):
- Written work for the HAA Research Skills (15 PAR H061) Term 1 obligatory course (5,000 words).
- Draft chapter(s) (15,000 words).
- A chapter outline and a time plan for each chapter’s completion.
- A year 2 fieldwork and research plan.
- A bibliography of relevant sources.
- A regional research seminar presentation.
Year 2
The student undertakes fieldwork or data collection. Regular reports must be submitted to their supervisor, via email or in person. A second chapter will normally be completed.
Year 3
Students complete a full draft of their thesis. They are required to undertake the following:
- Term 1: Required informal presentation in HAA Research Skills seminar on the outcome of fieldwork and its impact on their research project.
- Term 2: Required presentation in HAA Department 3rd-year PhD students’ fieldwork research seminar in March.
- Term 3: Submission of the draft thesis by 15 September, along with a Completed Approval Form. If the Supervisory Committee is satisfied that the draft thesis can be developed into a thesis of a quality worthy for submission for examination in the subsequent academic year, the student will be allowed to register on Extension of Writing-up (Continuation) Status in Year 4.
Year 4
Students complete and submit their thesis. At the viva (thesis examination), the examiners aim to confirm that:
- They have satisfied themselves that the thesis is genuinely the work of the candidate.
- The thesis forms a distinct contribution to the knowledge of the subject and affords evidence of originality by (i) the discovery of new facts and/or (ii) the exercise of independent critical power.
- The thesis is satisfactory as regards literary presentation.
- The thesis is of a standard to merit publication in whole or in part or in a revised form.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Students in the School of Arts develop a critical and theoretically informed approach to global arts and culture. In addition to an intercultural awareness and practical expertise, graduates gain a wide portfolio of transferable skills which are especially sought after in the creative and cultural industries.
Recent graduates have been hired by:
- Christie’s
- Christine Park Gallery
- Crisis
- Design Museum
- Hong Kong Museum Of Art
- India Foundation For The Arts
- Japanese Gallery
- Museum of East Asian Art
- Music in Detention
- National Gallery
- Pan Arts
- People Projects Culture & Change
- Roundhouse Trust
- Somerset House Trust
- Songlines Magazine
- Sotheby's
- South Asian Art UK
- Stratford Circus Arts Centre
- Taiwan Embassy
- The Alliance for Global Education
- The British Embassy
- The National Museum Of Korea
- The Royal Collection
- Victoria and Albert Museum