Keystone logo
SOAS University of London Forskningsgrader (MPhil / PhD) i oversættelsesstudier
SOAS University of London

Forskningsgrader (MPhil / PhD) i oversættelsesstudier

London, Det Forenede Kongerige

3 Years

Engelsk

Fuldtid, Deltid

Anmod om ansøgningsfrist

Sep 2024

GBP 22.490 / per year *

På campus

* fuldtidsgebyrer pr. akademisk år: UK / EU £ 4.440; Oversøisk £ 19.050. Deltidsgebyrer pr. Akademisk år: UK / EU £ 2.220; Oversøisk £ 9.525

Introduktion

Deltagelsestilstand: Fuldtid eller Deltid

MPhil / PhD i oversættelsesstudier er et forskeruddannelsesprogram, der kombinerer grundlæggende og avanceret træning inden for kerneområderne for oversættelsesstudier, forskningsmetoder og forskningsarbejde, der fører til en afhandling. Instituttet er stærkt forskningsorienteret og har gennem en kombination af kurser, avancerede seminarer og individuel vejledning til formål at give den intellektuelle disciplin, viden og færdigheder, der kræves af en velafrundet forsker.

Vejledning tilbydes i teoretiske, beskrivende og komparative, historiske oversættelsesstudier samt en bred vifte af tværfaglige områder, der går på tværs af lingvistik, kulturstudier, det sociologiske og politiske felt. Afhængigt af forskningsemnet kan det være muligt at arrangere fælles vejledning med specialister i andre afdelinger.

Forskning ved Center for Oversættelsesstudier og i Institut for Lingvistik

Fakultetets forskningsinteresser spænder vidt og spænder over sprogene over hele verden, fra kinesisk til arabisk, swahili til koreansk, mongolsk til japansk. Dette fokus på asiatiske og afrikanske sprog kombineret med den uovertrufne adgang til den betydelige sproglige og regionale ekspertise fra andre SOAS forskere udgør en unik ressource til studiet af oversættelsesstudier, der drager fordel af ekspertisen hos mange førende forskere inden for andre sprog, teoretisk , komparativ og beskrivende lingvistik og områdestudier, der i høj grad beriger området for oversættelsesstudier.

Nogle for nylig afsluttede specialer

  • Indflydelsen af oversættelse på det arabiske sprog: En undersøgelse af oversættelsen af engelske idiomer i arabiske satellit-tv-stationer
  • Translators and Habitus: En integreret tilgang til at undersøge dubbing af film i Kina fra 1949 til nutiden
  • En analyse af oversættelsesskift i thailandske oversættelser af engelske romaner
  • En undersøgelse af den ideologiske manipulation af oversættelse og oversættelses rolle i at påvirke de politiske og sociale områder: Oversættelsens funktion til at fremme krigen mod terror
  • En indflydelsesrig tilgang til oversættelse af den koreanske implicitte: fra et relevans-teoretisk perspektiv
  • Moderne iransk teater i oversættelse: En analyse af problemerne i staven i oversættelsen af udenlandske skuespil fra undfangelse til forestilling

Struktur

Ph.d.-programmet i oversættelsesstudier er et stringent, struktureret tværfagligt træningsprogram med forskellige aktiviteter og krav, der finder sted gennem hele programperioden.

Alle studerende tilmelder sig i programmets 1. år som MPhil-studerende. Opgraderingen fra MPhil til ph.d.-registrering finder sted i slutningen af ​​den første akademiske session for fuldtidsstuderende (eller ved afslutningen af ​​anden akademiske session for deltidsstuderende).

Alle nye MPhil / ph.d.-studerende er forsynet med et tilsynsudvalg bestående af tre medlemmer, der består af en hoved- eller primærvejleder og en anden og tredje leder. Opdelingen i tidsforpligtelsen på tværs af tilsynsudvalget er 60:25:15. I det første år forventes de studerende at møde deres hovedvejleder hver anden uge i en periode på mindst en time.

Den studerendes primære vejleder er enten medlem af lingvistikafdelingen eller medlem af afdelingen for områdestudier, hvis de er registreret i Center for Oversættelsesstudier. Den anden og tredje vejleder, der fungerer som supplerende rådgivende funktion, kan være fra samme afdeling eller andre afdelinger / centre på fakultetet for sprog og kulturer eller i afdelinger / centre i de andre fakulteter på skolen.

Afhængigt af arten af ​​forskningen, anbefales det fælles kontrol under ledelse af to primære tilsynsførende. I sådanne tilfælde har den studerende kun en yderligere vejleder på deres udvalg.

Den studerendes fremskridt overvåges yderligere af centrets forskningsvejleder.

I det første år forbereder de studerende sig på forskning ved at følge forskningsuddannelsesseminaret (RTS) tilbudt af Center for Oversættelsesstudier, Institut for Lingvistik indkaldt af Forskningslærerne, samt uddannelse, der tilbydes af fakultetets forskningsprogram og støttet af det generiske uddannelse, der tilbydes i Akademisk Udviklingsdirektorat (ADD).

Studerende kan også opmuntres af vejledere til at deltage i yderligere undervisede kurser, der er relevante for deres forskning og deres uddannelsesbehov. Disse kan omfatte faglige disciplinære, sproglige eller regionale kulturkurser eller forskningstræning i andre afdelinger uden for fakultetet.

Alle MPhil / ph.d.-studerende opfordres til at deltage i samtalerne i afdelingsseminarieserien eller dem, der er organiseret af Institut for Lingvistik eller Center for Oversættelsesstudier. Derudover er der specielle ph.d.-seminarer, hvor avancerede ph.d.-studerende præsenterer deres arbejde, og som er åbne for personale og studerende.

År 1-fuldtidsstuderende (år 2 for deltidsstuderende) skal indsende et kernekapitel og et forskningsforslag (på ca. 10.000 ord) inden den første fredag i maj, der typisk inkluderer følgende elementer:

  1. Forskningsgrundlag og kontekst for den foreslåede forskning
  2. Hovedforsknings spørgsmål
  3. Litteraturanmeldelse
  4. Teoretisk og metodisk ramme og overvejelser
  5. Foreslåede forskningsmetoder
  6. Etiske spørgsmål (hvor det er relevant)
  7. Prøver af indledende data og deres analyse
  8. Planlægning af ph.d.-afhandling
  9. Skema for forskning og skrivning
  10. Bibliografi

Justeringer af en eller flere af disse sektioner, herunder tilføjelser eller sletninger, hvor det er relevant, er mulige efter forudgående aftale mellem eleverne og hovedvejlederne.

Opgraderingsprocessen fra MPhil til ph.d.-status er baseret på en vurdering af kernekapitlet og forskningsforslaget fra den studerendes forskningsudvalg og på en 20-30 minutters mundtlig præsentation efterfulgt af diskussion. Den mundtlige præsentation gives til tilsynsudvalgets medlemmer og andet afdelingspersonale og forskningsstuderende. Dette efterfølges af et interview på 10-15 minutter mellem den studerende og udvalget. Efter en vellykket afslutning af opgraderingsprocessen opgraderes studerende formelt til ph.d. og fortsætter til andet år. (Hvis vurdererne vurderer, at der er mangler i kernekapitlet eller forskningsforslaget, vil de studerende blive bedt om at revidere det til deres tilfredshed, før opgraderingen til ph.d.-status kan bekræftes.) Studerende har normalt ikke tilladelse til at gå videre til andet år før opgraderingsprocessen er afsluttet.

Det andet år (eller deltidsækvivalent) tilbringes normalt engageret i forskning. Dette kan være ved en hvilken som helst kombination af feltarbejde og forskning i biblioteker og den materielle indsamling, som aftalt mellem den studerende og vejlederen.

Det tredje år (eller deltidsækvivalent) er afsat til at opskrive forskning til ph.d.-afhandlingen. I løbet af denne periode holder de studerende normalt en præsentation i ph.d.-seminarserien arrangeret af Research Tutor, som er åben for medarbejdere og andre forskningsstuderende. I løbet af det tredje år (eller deltidsækvivalent) vil de studerende præsentere udkast til kapitler til deres hovedvejleder til kommentar, inden de færdiggør et endeligt udkast til specialet. Når et fuldt udkast er afsluttet, vurderes arbejdet af alle medlemmer af tilsynsudvalget, og den studerende kan enten aflevere specialet eller gå videre til fortsættelsesstatus for at få yderligere 12 måneder til at afslutte specialet og indsende til eksamen.

Afhandlingen skal være afsluttet inden for 48 måneder fra tidspunktet for registrering (eller deltidsækvivalent).

Afhandlingen - ikke mere end 100.000 ord lang - undersøges af to førende myndigheder på området.

Ph.d.-grader er tildelt af SOAS fra registrering i 2013 og er underlagt SOAS regler.

Vigtig besked

Oplysningerne på programsiden afspejler den planlagte programstruktur mod den givne faglige session.

Forskning Optagelser og applikationer

Vi glæder os over ansøgninger fra kvalificerede studerende med en god kandidatgrad (eller tilsvarende i udlandet) i et relevant emne til forskningsgrader ved SOAS . Ansøgninger skal indsendes online.

Det er vigtigt at ansøge godt inden starten af det akademiske år, hvor du ønsker at tilmelde dig, så vi får tid til at behandle din ansøgning. Hvis du ansøger om stipendier, kan der gælde tidligere frister.

SOAS ph.d.-programmet er konkurrencedygtigt, og ansøgere skal have en oversigt over høj akademisk præstation og et levedygtigt forslag, som vil bidrage til instituttets forskningsinteresser. Bemærk: vi fraråder rent spekulative applikationer. Ansøgninger om tværfaglig forskning er velkomne, men kun en ansøgning til en afdeling kan indsendes.

Ubetingede krav til engelsksproget indtastning

Ansøgere, der kræver et visum på Tier 4 for at studere i Storbritannien, skal fremlægge et UKVI IELTS akademisk certifikat fra et UKVI-godkendt testcenter.

Internationale ansøgere, der kræver et Visa-4 Visa til at studere i England

Prøve Ubetinget indgang Ubetinget indgang med in-sessionel support
IELTS (Akademisk) 7,0 samlet eller højere, med 7,0 i delscores. 7,0 samlet eller højere, med mindst 6,5 i delresultater

EØS- og EU-ansøgere

Prøve Ubetinget indgang Ubetinget indgang med in-sessionel support
IELTS (Akademisk) 7.0 samlet eller højere, med 7.0 i hver sub-score. 7,0 samlet eller højere, med mindst 6,5 i delresultater.
TOEFL IBT 105 samlet eller højere, med et minimum på 25 i underskår. 105 samlet med et minimum på 22 i underskår.
ELLER
100 samlet med mindst 25 skriftligt og 22 i andre delresultater.
Pearson Test of English (Academic) 75 samlet eller højere, med et minimum af 70 i delpoints. 70 samlet eller højere, med mindst 65 i delresultater.

Indlæggelser

Læreplan

Programundervisning

Om skolen

Spørgsmål