Forskningsgrader (MPhil/PhD) i antropologi og sociologi
SOAS University of London
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 4.670 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* fuldtidsgebyrer pr. akademisk år: UK/EU £4.670; Oversøisk £20.800. Deltidsgebyrer pr. akademisk år: UK/EU £2.335; Oversøisk £10.400
Introduktion
Fremmødeform: Fuldtid eller deltid
Et flertal af vores ph.d.-kandidater har påbegyndt en akademisk karriere, optaget lektorater på universiteter i Storbritannien såvel som i udlandet, eller forfølger deres interesser yderligere gennem post-doktorale stipendier og andre forskningsbaserede stillinger.
Samtidig har SOAS antropologi-ph.d.-kandidater gået videre til en række erhverv inden for social- og markedsforskning, udviklingsorganisationer i ind- og udland, international og national regering og politik, kulturarv og museumstjenester, journalistik og rådgivning tjenester af mange slags.
Socialantropologi betragtes bredt af arbejdsgivere som fremragende træning, der udstyrer indehavere af graden med en række eftertragtede færdigheder. MPhil / PhD giver kandidater mulighed for at forbedre deres kvalitative forskningsfærdigheder og fremme deres ekspertise inden for deres valgte studieretning. Således udstyret er de værdifulde, ikke kun til at generere de empiriske data, der kræves for at nå bestemte beslutninger, men også til at levere de nødvendige kritiske værktøjer, der sætter organisationer i stand til at innovere og adressere udfordringerne i en verden i hurtig forandring.
SOAS PhD i socialantropologi er anerkendt af ESRC som både et +3 og 1+3 kursus.
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
Forskning Pathways
Der er flere mulige forsknings Pathways tilgængelige for forskningsstuderende i afdelingen. Disse er:
- +3 Pathway
- 1+3 Pathway
- 2+3 Pathway
- +4 Pathway
+3 Pathway er vores standard MPhil/PhD Pathway egnet til kandidater med en eksisterende kandidatgrad i antropologi. Kandidater er oprindeligt registreret som MPhil-studerende. For fuldtidsstuderende omfatter det første år af registreringen forskningsmetodertræning og projektudvikling, der kulminerer med en opgradering til ph.d.-registrering. Med forbehold for vellykket opgradering, bruges det andet år generelt til at udføre feltarbejde. Det tredje år går med at skrive op.
1+3 Pathway involverer et år på vores ESRC-anerkendte MRes socialantropologiprogram efterfulgt af tre år på MPhil/PhD-programmet. Denne Pathway er velegnet til kandidater med en bachelorgrad i antropologi, men ingen uddannelse på masterniveau i disciplinen. Afhandlingen til MRes socialantropologi udgør grundlaget for den forskningsrapport og feltarbejde, der kræves for at opgradere fra MPhil til ph.d.-status. Som følge heraf finder opgraderingsprocessen generelt sted tidligt i det første år af +3-delen af Pathway , og eleven kan forvente at tage af sted til feltarbejde efter ca. et semester.
2+3 Pathway er beregnet til dem med en bachelorgrad i antropologi, men som kræver yderligere intensiv træning i et udpeget afrikansk eller asiatisk sprog for at kunne udføre feltarbejde. Det omfatter det toårige MRes socialantropologi og intensivt sprog, efterfulgt af tre år på MPhil/PhD-programmet. Som med 1+3 Pathway er kandidater i stand til at opgradere og gå i gang med feltarbejde tidligere i det første år af MPhil/PhD-registrering end studerende på standard +3 Pathway .
+4 Pathway er beregnet til studerende med en eksisterende kandidatgrad i antropologi, som har brug for yderligere intensiv sprogtræning for at kunne udføre feltarbejde. Pathway omfatter en to-årig træningsperiode for feltarbejde, inklusive intensiv sprogtræning, og mulighed for, hvor det er relevant, for korte kendskabsbesøg før feltarbejde på forventede feltarbejde og/eller in situ sprogtræning. Kandidater forventes at opgradere til ph.d.-status i starten af deres andet registreringsår.
Ovenstående beskrivelser er baseret på fuldtidsregistrering. Hver af disse Pathways er også tilgængelig på deltid (f.eks. kan +3 Pathway tages på deltid over seks år). Studerende på hver af disse Pathways kan også være berettiget til at ansøge om et ekstra års opskrivning til et reduceret gebyrniveau på status som "fortsættelse".
Som beskrevet ovenfor er forventningen, at kandidater til ovenstående forskningsgrad Pathways allerede vil have en uddannelse i antropologi på bachelor- eller postgraduate niveau (afhængigt af Pathway ). Vi erkender dog, at nogle kandidater kan have antropologisk uddannelse uden en formel grad i antropologi. Potentielle studerende bør kontakte direktøren for ph.d.-studier for at drøfte deres særlige forhold. Hvor kandidater ikke har tilstrækkeligt antropologisk grundlag, kan de rådes til først at tage et af vores underviste MA-programmer (i stedet for MA i antropologiske forskningsmetoder) for at kvalificere sig til +3 eller +4 MPhil/PhD Pathways .
Struktur
På det første år udpeges hver MPhil-studerende et forskningsudvalg på tre personer bestående af en hovedvejleder, en anden vejleder og forskningsvejlederen. MPhil-studerende deltager i det ugentlige forskningstræningsseminar og forskningsmetodekurset, og de tager relevant sprogtræning. MPhil-studerende kan også blive bedt om at tage yderligere regionale, tematiske eller teorikurser relateret til deres valgte specialisering. Efter vellykket gennemførelse af en forskningsrapport på 20.000 ord og forslag til feltarbejde opgraderes MPhil-studerende til ph.d.-status og påbegynder feltarbejde. Feltarbejdserfaringen danner grundlag for en afhandling på 100.000 ord, som skal demonstrere original tænkning og yde et væsentligt bidrag til disciplinen. I perioden efter feltarbejde deltager ph.d.-studerende i det ugentlige post-feltarbejde seminar og har mulighed for at præsentere deres igangværende arbejde. MPhil og ph.d.-studerende opfordres til at deltage i de mange forskellige seminarer og workshops, der finder sted på tværs af skolen.
Obligatoriske kurser
Studerende, der gennemfører en ph.d., har nogle få krav i deres første år. De skal tage kurset Research Methods in Anthropology (15Cr) 15PANH091 og deltage i forskningstræningsseminaret hver uge. De forventes at deltage i afdelingsseminarseriens begivenheder (annonceret ugentligt). De skal skrive en forskningsrapport og feltarbejdeforslag. De skal indsende en etikformular. De vil møde deres vejledere med jævne mellemrum. Generelt vil dette være hver fjortende dag for fuldtidsstuderende, dog kan det være hensigtsmæssigt at mødes mere eller mindre hyppigt på forskellige trin. Nogle vejledere kan bede ph.d.-studerende om at tage yderligere moduler i det første år af deres ph.d.
- Forskningsmetoder i antropologi (15 point)
Alle studerende, der er tilmeldt deres første år af en MPhil/PhD, skal tage og bestå kurset, det vil sige at bestå kursusbedømmelsen for dette kursus og ledsagekurset om kvantitative metoder.
Statistiske metoder til forskning – Samfundsvidenskab
MPhil-studerende opfordres kraftigt til at gennemføre et ikke-til-kredit-onlinemodul, Statistiske metoder til forskning - Samfundsvidenskab, drevet af Epigeum.
Forskeruddannelsesseminar
Målet med dette seminar er at hjælpe studerende med at forberede sig på deres opgradering ved at tænke igennem, hvad et antropologisk forskningsprojekt skal handle om. Seminaret har også det overordnede mål at støtte de studerende i at udarbejde deres opgraderingsdokumenter, feltarbejdsplan og etikgennemgang. Den består af studerendes oplæg, øvelser i workshop-stil og inviterede foredrag af såvel medarbejdere som tilbagevendende ph.d.-studerende. I semester 1 vil de studerende introducere deres forskningsemne og skitsere målene for deres ph.d.-forskning gennem samarbejde med deres kolleger. I disse præsentationer forventes eleverne at engagere sig i det materiale, de læser eller ser, med det formål at diskutere de involverede skrive- og præsentationsteknikker. Spørgsmål at overveje omfatter: hvad gør god etnografi? Hvad er en effektiv måde at organisere og formidle et argument på? Hvad er grænserne for etnografi, og hvordan har de ændret sig og bliver ved med at ændre sig? Elevoplæg i 2. semester fokuserer på spørgsmål om etik og det praktiske ved og de valg, der er involveret i feltarbejde.
Ud over at understøtte det skriftlige arbejde, de studerende udfører, og de ideer, de udforsker i deres individuelle sessioner med vejledere, sigter forskningstræningsseminarerne også på at introducere og finpudse overførbare færdigheder. Disse omfatter evnen til at komponere og kommunikere både korte og mere vedvarende seminarpræsentationer, evnen til at vurdere etnografisk skrivning og hinandens arbejde på en produktiv måde; og evnen til at bidrage til diskussioner og skabelse af viden som medlem af en gruppe. Seminaret er et vigtigt forum for studerende til at genkende, diskutere og evaluere konkurrerende teoretiske positioner og tilgange og til at overveje forskellige former, teknikker og stilarter for etnografisk (re-)præsentation og kommunikation. Alle sådanne aspekter er rettet mod at bidrage til den intellektuelle og organisatoriske udvikling af opgraderingsrapporten.
Andre obligatoriske kurser
Nogle førsteårs forskerstuderende kan være forpligtet til at tilmelde sig specifikke kurser, og de skal fuldføre kurserne fastsat af læreren. Dette vil være angivet i deres acceptbrev til forskningsprogrammet. Hvis du falder ind under denne kategori, vil din vejleder minde dig om dit engagement og følge dine fremskridt på kurset, ligesom ph.d.-studielederen og ph.d.-skolelederen.
Analyse af træningsbehov
Alle studerende gennemfører en årlig træningsbehovsanalyse inden udgangen af oktober via PhD Manager. TNA er en samtale mellem en ph.d.-forsker og deres hovedvejleder i begyndelsen af hvert studieår, hvor begge parter identificerer kompetenceområder, der skal videreudvikles, og laver prioriterede handlingsplaner fra det år.
Ph.d. leder
Ph.d.-studerende bruger PhD Manager til at optage og anmode om en lang række ting, vejledere bør være i stand til at yde support, hvis du har problemer; men hvis de ikke er i stand til at hjælpe, så burde ph.d.-skolen også kunne hjælpe.
Forskningsrapport og feltarbejdeforslag
På dit første år vil du som en del af din uddannelse skrive en forskningsrapport og feltarbejdeforslag på 20.000 ord om et emne, du har valgt og aftalt med din vejleder. Dette skyldes i begyndelsen af semester 3 af dit første år, og eventuelle sene afleveringer skal støttes af din vejleder og godkendes af forskningsvejlederen. Alle studerende forventes at aflevere denne rapport og blive eksamineret i en viva voce ved udgangen af semester 3. Forsinkede afleveringer kan kræve forsinkelser i eksamener og en forsinkelse af opgraderingen fra MPhil til ph.d.-status. Ingen studerende får tilladelse til at tage af sted til feltarbejde, før de er eksamineret og der er truffet beslutning om opgradering.
Afhandling
I dit andet år forventes du normalt at lave tolv måneders feltarbejde baseret på dit feltarbejdeforslag. Anmodninger om længerevarende feltarbejde skal godkendes af ph.d.-skolelederen og støttes af din vejleder. Når du kommer tilbage fra feltet, forventes du at begynde arbejdet med din ph.d.-afhandling på 100.000 ord. Denne afhandling skal overholde University of London Regulations for Anthropology Degrees.
Deltidsstuderende
Hvis du er på deltid, så skal du, som alle førsteårs forskerstuderende, møde din vejleder i begyndelsen af det akademiske år for at blive enige om dine uddannelsesbehov og definere den passende måde for vejlederkontakt. Det anbefales normalt, at du tager kurset Etnografiske forskningsmetoder på dit første år, og du forventes at deltage i forskeruddannelsesseminarerne på dit andet år. Supervision vil i løbet af terminen tage form af en blanding af ansigt-til-ansigt møder og e-mail-kontakt; ansigt til ansigt supervision plejer at forekomme i jule-, påske- eller sommerferien.
De fleste afdelingsseminarer og mange fagbaserede seminarer afholdes i løbet af ugen og om aftenen. Der er adgang til biblioteket og computerfaciliteter i normal åbningstid. Formel undervisning og en stigende mængde fagbaseret forskningsmateriale er tilgængelig via elektroniske ressourcer, der er tilgængelige via bibliotekets internetforbindelse (herunder et stigende antal specialiserede søgemaskiner efter emne/region).
Seminarer
Udvalget af seminarer, du kunne tænke dig at deltage i på SOAS og i hele London, er enormt, og du skal være selektiv. Instituttets antropologiske seminar mødes onsdag eftermiddag og er et afgørende element i det fælles intellektuelle liv for medarbejdere og postgraduate studerende. Alle førsteårsstuderende forventes at deltage. Inviterede talere vil præsentere igangværende arbejde, hvoraf meget burde være på forkant med antropologisk forskning. Der er også et regelmæssigt PhD Post-Fieldwork Seminar givet af studerende, der vender tilbage fra feltarbejde. Mens dette seminar primært er rettet mod post-fieldwork-studerende (og alle post-fieldwork-studerende i opholdsstedet forventes at deltage regelmæssigt), opfordres MPhil-studerende kraftigt til at deltage og deltage i diskussionen.
SOAS er vært for en række offentlige foredrag, konferencer og seminarer, som annonceres tydeligt på siden SOAS med begivenheder. SOAS personale tilhører normalt en akademisk afdeling og et regionalt center (nogle tilhører også specialcentre). Hvis du har en regional interesse, så gør det tidligt på året at finde det relevante Regionscenter, hvor du vil finde en informationstavle, der viser kommende møder. Nogle regionale centre udgiver også et nyhedsbrev.
Uden for SOAS vil du måske udforske faciliteterne på University of London. LSE, University College og Goldsmiths College har betydelige antropologiske afdelinger og afholder også ugentlige seminarer. Nogle af jer har måske særlige interesser, som gør det umagen værd at opsøge London University colleges, der beskæftiger sig med højere studier i medicin, jura, uddannelse osv. Mulighederne er for omfattende og varierede til at specificere her; hvis du har særlige interesser, så spørg en medarbejder, der deler din entusiasme.
Du kan også overveje at tegne et Junior Fellowship fra Royal Anthropological Institute (RAI), som vil omfatte et tidsskriftsabonnement på Journal of the Royal Anthropological Institute og Anthropology Today. Medlemskab inkluderer også adgang til RAI-biblioteket i British Museum, som også er vært for seminarer og filmvisninger.
Andet og tredje år (og derefter)
Andet år af ph.d.'en involverer feltarbejde, og tredje år involverer opskrivning (100.000 ord). På tredje år forventes det, at du mødes med din vejleder omkring en gang om måneden. Som post-fieldwork-studerende forventes du også at holde to seminaroplæg i post-fieldwork-seminaret på tredje år af dit studie. Dette er en mulighed for at få feedback på dit arbejde fra andre medlemmer af instituttet samt fra dine ph.d.-kolleger. Målet med det tredje år er at hjælpe dig med at færdiggøre arbejdet eller producere en stor del af et første udkast til afhandlingen. Mange studerende søger så det fjerde studieår eller fortsættelse. Alle ændringer i status skal støttes af din vejleder og godkendes af ph.d.-studielederen og ph.d.-skolen. I opskrivningsperioden kan din vejleder opfordre dig til at deltage i konferencer og præsentere artikler uden for SOAS . I det sidste år med at skrive afhandlingen bør du også begynde at overveje postdoc-arbejde og søge stipendier og stillingsannoncer. Normalt vil din vejleder vejlede dig i udarbejdelsen af dine ansøgninger, men det er dit ansvar at identificere muligheder og overholde ansøgningsfrister.
Vigtig besked
Oplysningerne på programsiden afspejler den påtænkte programstruktur i forhold til den givne akademiske session.
Karrieremuligheder
Forskning Pathways
Der er flere mulige forskningsresultater Pathways til rådighed for forskerstuderende i afdelingen. Disse er:
- Den 3 Pathway
- 1 3 Pathway
- 2 2 Pathway
- De 4 Pathway
+3 Pathway er vores standard MPhil/PhD Pathway velegnet til kandidater med en eksisterende kandidatgrad i antropologi. Kandidater er oprindeligt registreret som MPhil-studerende. For fuldtidsstuderende omfatter det første år af registreringen forskningsmetodertræning og projektudvikling, der kulminerer med en opgradering til ph.d.-registrering. Med forbehold for vellykket opgradering, bruges det andet år generelt til at udføre feltarbejde. Det tredje år går med opskrivning.
1+3 Pathway involverer et år på vores ESRC-anerkendte MA Anthropological Research Methods-program efterfulgt af tre år på MPhil/PhD-programmet. Denne Pathway er velegnet til kandidater med en bachelorgrad i antropologi, men ingen uddannelse på masterniveau i disciplinen. Afhandlingen til MA Anthropological Research Methods udgør grundlaget for den forskningsrapport og feltarbejde, der kræves for at opgradere fra MPhil til ph.d.-status. Som følge heraf finder opgraderingsprocessen generelt sted tidligt i det første år af +3-delen af Pathway og den studerende kan forvente at tage af sted til feltarbejde efter ca. et semester.
2+3 Pathway er beregnet til dem med en bachelorgrad i antropologi, men som kræver yderligere intensiv træning i et udpeget afrikansk eller asiatisk sprog for at kunne udføre feltarbejde. Det omfatter den to-årige MA antropologiske forskningsmetoder og intensivt sprog, efterfulgt af tre år på MPhil/PhD-programmet. Som med 1+3 Pathway er kandidater i stand til at opgradere og gå i gang med feltarbejde tidligere i det første år af MPhil/PhD-registrering end studerende på standard +3 Pathway .
+4 Pathway er beregnet til studerende med en eksisterende kandidatgrad i antropologi, som kræver yderligere intensiv sprogtræning for at kunne udføre feltarbejde. Pathway består af en to-årig træningsperiode for feltarbejde, inklusive intensiv sprogtræning, og muligheden for, hvor det er relevant, for korte kendskabsbesøg før feltarbejde på forventede feltarbejde og/eller in situ sprogtræning. Kandidater forventes at opgradere til ph.d.-status i starten af deres andet registreringsår.
Ovenstående beskrivelser er baseret på fuldtidsregistrering. Hver af disse Pathways er også tilgængelig på deltid (f.eks. kan +3 Pathway tages på deltid over seks år). Studerende på hver af disse Pathways kan også være berettiget til at ansøge om et ekstra års opskrivning til reduceret gebyrniveau på 'fortsættelse'-status.
Som beskrevet ovenfor er forventningen, at kandidater til ovennævnte forskningsgrad Pathways allerede vil have træning i antropologi på bachelor- eller postgraduate niveau (afhængigt af Pathway ). Vi erkender dog, at nogle kandidater kan have antropologisk træning uden en formel grad i antropologi. Potentielle studerende skal kontakte forskerstuderen for at diskutere deres særlige omstændigheder. Hvor kandidater ikke har et tilstrækkeligt antropologisk fundament, kan de rådes først til at tage et af vores underviste MA-programmer (snarere end MA i antropologiske forskningsmetoder) for at kvalificere sig til 3 eller 4 MPhil / PhD- Pathways .
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.