Forskningsgrader (MPhil/PhD) i kinesiske og indre asiatiske studier
SOAS University of London
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 4.670 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* fuldtidsgebyrer pr. akademisk år: UK/EU £4.670; Oversøisk £20.800. Deltidsgebyrer pr. akademisk år: UK/EU £2.335; Oversøisk £10.400
Introduktion
Fremmødeform: Fuldtid eller deltid
Kina og Institut for Indre Asien er i stand til at overvåge MPhil- og PhD-grader ved forskning og afhandling i en bred vifte af kulturelle og sproglige emner. Tilsigtede forskningsstuderende bør ikke føle sig tvunget til at begrænse deres valg af emner til dem, der er angivet i forhold til navnene på de nuværende medarbejdere (postgraduate studerende har for nylig arbejdet med så forskellige emner som farvesymbolik i gamle kinesiske tekster, kinesisk biograf og kinesiske blindeskriftsystemer, og oversættelsesstudier). Om nødvendigt kan der aftales fælles supervision med lærere fra andre afdelinger i SOAS . Forskning udført på MPhil- og PhD-niveau er baseret på litterære, dokumentariske og arkivmaterialer på områdets sprog og/eller på feltarbejde udført på disse sprog.
Vores alumner er at finde i akademiske og offentlige poster, journalistik og andre medier, museer, kunstgallerier, hjælpeorganisationer, biblioteker, velgørende organisationer, medicin og store og små virksomheder af mange slags over hele verden, og et stort antal af dem arbejde i området eller i det kulturelle område for deres studier.
Hvorfor studere kinesiske og indre asiatiske studier på SOAS
- UK Top 10 i 2021 QS World University Rankings for Modern Languages
- Vi har en række ekspertise hos SOAS , ikke kun inden for østasiatiske studier, men også med hensyn til sprog og litteratur fra andre regioner - unikt i britiske institutioner
- Vi tilbyder stærk tværfaglig støtte og har gode faciliteter, såsom en multimediesuite, en radiostation og satellitadgang til en bred vifte af verdens-tv. Vores bibliotek rummer en stor samling af digitale og papirressourcer med bøger og tidsskrifter om Kina-relaterede emner, som forskere fra hele verden rejser for at konsultere.
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
Struktur
Alle studerende tilmelder sig i år 1 af uddannelsen som MPhil-studerende. Opgraderingen fra MPhil til PhD finder sted i slutningen af den første akademiske session for fuldtidsstuderende (eller i slutningen af den anden akademiske session for deltidsstuderende).
Alle nye MPhil/PhD-studerende får et vejledningsudvalg på tre medlemmer, bestående af en hoved- eller primærvejleder og en anden og tredje vejleder. Fordelingen i tidsforpligtelse på tværs af tilsynsudvalget er 60:25:15. På det første år forventes de studerende at møde deres hovedvejleder hver anden uge i en periode på mindst en time.
Den studerendes primære vejleder er altid medlem af det institut, hvor den studerende er indskrevet. Den anden og tredje vejleder, der fungerer som supplerende rådgiver, kan være fra samme institut eller andre institutter/centre på Det Sproglige og Kulturelle Fakultet eller i institutter/centre på skolens øvrige fakulteter.
Afhængigt af forskningens art anbefales det nogle gange at have fælles supervision under ledelse af to primære vejledere. I sådanne tilfælde har den studerende kun én yderligere vejleder i sit udvalg.
Den studerendes fremskridt overvåges yderligere af en afdelingsforskningsvejleder.
År 1
I det første år forbereder de studerende sig til forskning ved at følge en forskertræningsseminarserie (RTS), som er indkaldt på fakultetsniveau af Associate Dean for Research og støttet af den generiske uddannelse, der tilbydes i Ph.D.-skolen.
Studerende, der arbejder inden for litteratur- og kulturstudier, inviteres også til at deltage i den supplerende uddannelse, der tilbydes i Center for Kulturelle, Litterære og Postkoloniale Studier (CCLPS).
Studerende kan også blive opfordret af vejledere til at deltage i yderligere underviste kurser, der er relevante for deres forskning og deres uddannelsesbehov. Disse kan omfatte specialiserede disciplinære, sproglige eller regionale kulturkurser eller forskeruddannelse i andre institutter uden for fakultetet.
I semester 3 skal 1. års fuldtidsstuderende (år 2 for deltidsstuderende) indsende et kernekapitel (på ca. 10.000 ord) og forskningsforslag (på ca. 2.000 ord) senest den 15. maj hvert år.
Kerne kapitel
Kernekapitlet er et eksemplar af analytisk skrivning, som skal indgå som en integreret del af ph.d.-afhandlingen. Dette kapitel skal præsentere et argument og demonstrere en faktisk anvendelse af en klart formuleret metodisk ramme til de primære kilder, der undersøges.
Forskningsforslag
Forskningsforslaget indeholder typisk følgende elementer:
- Forskningsrationale og kontekst for den foreslåede forskning
- Vigtigste forskningsspørgsmål
- Litteraturanmeldelse
- Teoretiske og metodiske rammer og overvejelser
- Foreslåede forskningsmetoder
- Etiske spørgsmål (hvor relevant)
- Skitser strukturen af ph.d.-afhandlingen
- Tidsplan for forskning og skrivning
- Bibliografi (udelukket fra ordtælling)
Justeringer af et eller flere af disse afsnit, herunder tilføjelser eller sletninger, hvor det er relevant, er mulige efter forudgående aftale mellem de studerende og de ledende vejledere.
Opgraderingsprocessen fra MPhil til ph.d.-status er baseret på en vurdering af kernekapitlet af den studerendes forskningsudvalg og på en 20-30 minutters mundtlig præsentation efterfulgt af en diskussion. Den mundtlige præsentation afholdes for instituttets ansatte og forskningsstuderende, og alle vejledningsudvalgets medlemmer er til stede. Vejledningsudvalget drøfter derefter den studerendes præstation i et mere fokuseret møde. Efter vellykket gennemførelse af det udvidede forslag opgraderes de studerende formelt til ph.d. og fortsætter til andet år. (Hvis bedømmerne vurderer, at der er mangler i opgraderingsforslaget, vil de studerende blive bedt om at revidere det til deres tilfredshed, før opgraderingen til ph.d.-status kan bekræftes). Studerende har normalt ikke lov til at gå videre til andet år før opgraderingsprocessen er afsluttet.
År 2
Det andet år (eller deltidsækvivalent) bruges normalt på forskning. Dette kan være ved enhver kombination af feltarbejde og forskning i biblioteker og materialesamlingen som aftalt mellem den studerende og vejleder(e).
År 3
Det tredje år (eller tilsvarende på deltid) er afsat til at skrive forskning til ph.d.-afhandlingen. I denne periode vil de studerende normalt holde et oplæg i et forskningsseminar arrangeret af Instituttets forskningsvejleder, bestående af et udvalgt antal medarbejdere med særlig ekspertise inden for emnet og andre forskningsstuderende. I løbet af det tredje år (eller tilsvarende på deltid) præsenterer de studerende udkast til kapitler til deres hovedvejleder til kommentar, før de færdiggør et endeligt udkast til afhandlingen. Når et fuldstændigt udkast er færdigt, vurderes arbejdet af alle medlemmer af vejledningsudvalget, og den studerende kan enten aflevere specialet eller gå videre til fortsættelsesstatus for at få yderligere 12 måneder til at færdiggøre specialet og indsende til eksamen. Specialet skal afsluttes inden for 48 måneder fra registreringstidspunktet (eller tilsvarende på deltid).
Specialet – med en længde på højst 100.000 ord – eksamineres af to førende myndigheder på området, mellem dem skal de nominerede eksaminatorer demonstrere stærk erfaring med forskeruddannelser i Storbritannien og University of London og være i stand til at levere klare uafhængige eksterne tilsyn. Hvis ingen af eksaminatorerne har University of London-erfaring, kan en lærestol være påkrævet.
Ph.d.-grader tildeles af SOAS fra registrering i 2015 og er underlagt SOAS -regler.
Vigtig besked
Oplysningerne på programsiden afspejler den påtænkte programstruktur i forhold til den givne akademiske session.
Studenterklæringer
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.