Forskningsgrader (MPhil/PhD) i udviklingsstudier
SOAS University of London
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 4.670 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* fuldtidsgebyrer pr. akademisk år: UK/EU £4.670; Oversøisk £20.800. Deltidsgebyrer pr. akademisk år: UK/EU £2.335; Oversøisk £10.400
Introduktion
Fremmødeform: Fuldtid eller deltid
Studer MPhil/PhD i udviklingsstudier på SOAS at realisere dit potentiale til at tackle global uretfærdighed og transformere verden med din forskningsindvirkning.
Som ph.d.-forsker vil du slutte dig til et anerkendt globalt mangfoldigt forskningsfællesskab med adgang til forsknings- og undervisningsmuligheder samt en omfattende række seminarer præsenteret af førende udviklingsprofessionelle og praktikere.
Instituttet har i øjeblikket 52 forskerstuderende, der arbejder med en række forskningsemner i mange dele af Asien, Afrika, Latinamerika og Mellemøsten. Vi er særligt interesserede i potentielle forskerstuderende, der ønsker at arbejde i en af de vigtigste afdelingsforskningsklynger, specifikt: Arbejdskraft, Bevægelser og Udvikling; Neoliberalisme, globalisering og stater; Vold, Fred og Udvikling; Vand til Afrika; Migration, Mobilitet og Udvikling; Agrarændring og udvikling; Udviklingspolitik, bistand, institutioner og fattigdomsbekæmpelse.
SOAS Forskerstuderende opfordres til at deltage i ugentlige træningssessioner for at introducere dem til en række praktiske teknikker og faglige færdigheder, der anvendes inden for udviklingsfaget, seminarer om 14 dage om emner, der er relevante for udviklingsstudier og, hvor det er relevant, workshops efter erfaring.
Hvorfor studere MPhil/PhD Udviklingsstudier på SOAS
- Vi er placeret som nummer 5 i QS World University Rankings i faget udviklingsstudier.
- SOAS er rangeret blandt de 5 bedste universiteter i Storbritannien for at producere en administrerende direktør eller administrerende direktør, ifølge ny forskning.
- Akademisk personale og deres forskningsområder omfatter professor Laura Hammond MA, PhD (Wisconsin) Afrikas Horn; Etiopien; Somalia; tvungen migration; genbosættelse; hjemvendte; pengeoverførsler; international bistand og professor Gilbert Achcar BA (Lyons) BA, MA (Libanesisk Universitet Beirut) PhD (Paris VIII) Mellemøsten og Nordafrika; social og politisk teori; internationale forbindelser; globalisering; religionssociologi.
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
Struktur
Studerende forventes at opgradere fra MPhil til ph.d.-status efter deres første år.
Det forventes, at du møder din tildelte vejleder i din første uge kl. SOAS , og at du i samråd med din vejleder vil vælge to andre akademikere til at tjene i dit forskningsudvalg.
År 1
I løbet af dit første års modul skal du deltage i instituttets Postgraduate Research Training Seminar. Disse sessioner vil give dig den væsentlige træning i forskningsmetodologi og vil hjælpe dig med at komme i gang: specifikt vil de hjælpe dig med at skrive de bestanddele af 'opgraderingspapiret', som du skal indsende og forsvare in viva i semester 3 af dit første år.
I betragtning af rigdommen af uddannelsesressourcer i forskningsmetoder og andre teoretisk og empirisk relevante postgraduate-moduler på tværs af fakultetet og i andre fakulteter på SOAS , opfordres de studerende kraftigt til at revidere moduler.
Yderligere moduler kan være uvurderlige, især for konceptuelle eller områdespecifikke spørgsmål eller emner, som måder at supplere den træning, der gives i MPhil-seminarerne. Vejlederen og den studerende diskuterer i begyndelsen af året den bedst egnede portefølje af uddannelser og moduler i forhold til specialets emne, dets hovedspørgsmål og de rammer, som forskningen vil blive udført i.
Skema efter år 1
Når eleverne har bestået deres opgradering, skal de straks fortsætte med at designe detaljerne i det empiriske arbejde og organisere udkastene skrevet i modulet for det første år. Da de fleste studerende på udviklingsstudier skal i gang med feltarbejde på deres andet år, er det vigtigt at huske på 3-års fristen og ikke udsætte kapitlerskrivningen til efter afslutningen af feltarbejdet.
Enhver skrivning udført i denne periode vil spare afgørende tid ved returnering.
Normalt vil en studerende så overholde følgende opskrivningsplan:
- Termin 4, 5 og 6: Feltarbejde, og begyndelse af databehandling samt udarbejdelse af kapitelskabeloner;
- Sommerferie på andet års semester 7 og 8: Dataanalyse og tilbage til litteraturgennemgang for at revidere de indledende kapitler og producere et fuldstændigt endeligt udkast;
- Termin 9: Gennemgang af det første udkast, fuldførelse af enhver påkrævet omskrivning og aflevering af afhandling. Der er mulighed for fortsættelse af opskrivning efter semester 9, men specialet skal under alle omstændigheder afleveres inden udgangen af 4. år. Dette vil være den endelige deadline, selvom afhandlingen forventes at være færdig inden for tre år med fuldtids aktiv forskning.
Vigtig besked
Oplysningerne på programsiden afspejler den påtænkte programstruktur i forhold til den givne akademiske session.
Studenterklæringer
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.