Research Degrees (MPhil/PhD) in Chinese and Inner Asian Studies
London, Det Forenede Kongerige
VARIGHED
3 up to 6 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid, Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2024
STUDIEAFGIFTER
GBP 22.490 / per year *
STUDIEFORMAT
På campus
* for overseas student full-time | GBP 4,860 home student full-time | overseas student part-time: GBP 11,245 per year | home student part-time: GBP 2,430 per year
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
All students register in year 1 of the programme as MPhil students. The upgrade from MPhil to PhD takes place at the end of the first academic session for full-time students (or at the end of the second academic session for part-time students).
All new MPhil/PhD students are provided with a supervisory committee of three members, comprising a main or primary supervisor, and a second and third supervisor. The split in time commitment across the supervisory committee is 60:25:15. In the first year, students are expected to meet their main supervisor on a bi-weekly basis for a period of at least one hour.
The student’s primary supervisor is always a member of the Department in which the student is registered. The second and third supervisors, who act in a supplementary advisory capacity, may be from the same Department, or other Departments/Centres in the Faculty of Languages and Cultures or in Departments/Centres in the other Faculties of the School.
Depending on the nature of the research, joint supervision is sometimes recommended, under the direction of two primary supervisors. In such cases, the student has only one further supervisor on their committee.
The student’s progress is further overseen by a Departmental Research Tutor.
Year 1
I det første år forbereder de studerende sig til forskning ved at følge en forskertræningsseminarserie (RTS), som er indkaldt på fakultetsniveau af Associate Dean for Research og støttet af den generiske uddannelse, der tilbydes i Ph.D.-skolen.
Studerende, der arbejder inden for litteratur- og kulturstudier, inviteres også til at deltage i den supplerende uddannelse, der tilbydes af Center for Kulturelle, Litterære og Postkoloniale Studier (CCLPS).
Students may also be encouraged by supervisors to attend additional taught courses relevant to their research and to their training needs. These may include specialist disciplinary, language or regional culture courses or research training in other Departments outside the Faculty.
I semester 3 skal 1. års fuldtidsstuderende (år 2 for deltidsstuderende) indsende et kernekapitel (på ca. 10.000 ord) og forskningsforslag (på ca. 2.000 ord) senest den 15. maj hvert år.
Kerne kapitel
Kernekapitlet er et eksemplar af analytisk skrivning, som skal indgå som en integreret del af ph.d.-afhandlingen. Dette kapitel skal præsentere et argument og demonstrere en faktisk anvendelse af en klart formuleret metodisk ramme til de primære kilder, der undersøges.
Research proposal
The research proposal typically includes the following elements:
- Research rationale and context of the proposed research
- Main research questions
- Literature review
- Theoretical and methodological framework and considerations
- Proposed research methods
- Ethical issues (where applicable)
- Outlining the structure of PhD dissertation
- Schedule of research and writing
- Bibliography (excluded from word count)
Justeringer af et eller flere af disse afsnit, herunder tilføjelser eller sletninger, hvor det er relevant, er mulige efter forudgående aftale mellem de studerende og de ledende vejledere.
Opgraderingsprocessen fra MPhil til ph.d.-status er baseret på en vurdering af kernekapitlet af den studerendes forskningsudvalg og på en 20-30 minutters mundtlig præsentation efterfulgt af en diskussion. Den mundtlige præsentation afholdes for instituttets ansatte og forskningsstuderende, og alle vejledningsudvalgets medlemmer er til stede. Vejledningsudvalget drøfter derefter den studerendes præstation i et mere fokuseret møde. Efter vellykket gennemførelse af det udvidede forslag opgraderes de studerende formelt til ph.d. og fortsætter til andet år. (Hvis bedømmerne vurderer, at der er mangler i opgraderingsforslaget, vil de studerende blive bedt om at revidere det til deres tilfredshed, før opgraderingen til ph.d.-status kan bekræftes). Studerende har normalt ikke lov til at gå videre til andet år før opgraderingsprocessen er afsluttet.
Year 2
The second year (or part-time equivalent) is normally spent engaged in research. This may be by any combination of fieldwork and research in libraries and the material collection as agreed between the student and the supervisor(s).
Year 3
Det tredje år (eller tilsvarende på deltid) er afsat til at skrive forskning til ph.d.-afhandlingen. I denne periode vil de studerende normalt holde et oplæg i et forskningsseminar arrangeret af Instituttets forskningsvejleder, bestående af et udvalgt antal medarbejdere med særlig ekspertise inden for emnet og andre forskningsstuderende. I løbet af det tredje år (eller tilsvarende på deltid) vil studerende præsentere udkast til kapitler til deres hovedvejleder til kommentar, før de færdiggør et endeligt udkast til afhandlingen. Når et fuldstændigt udkast er færdigt, vurderes arbejdet af alle medlemmer af vejledningsudvalget, og den studerende kan enten aflevere specialet eller gå videre til fortsættelsesstatus for at få yderligere 12 måneder til at færdiggøre specialet og indsende det til eksamen. Specialet skal være afsluttet inden for 48 måneder fra registreringstidspunktet (eller tilsvarende på deltid).
Specialet – med en længde på højst 100.000 ord – eksamineres af to førende myndigheder på området, mellem dem skal de nominerede eksaminatorer demonstrere stærk erfaring med forskereksamen i Storbritannien og University of London og være i stand til at levere klare uafhængige eksterne tilsyn. Hvis ingen af eksaminatorerne har University of London-erfaring, kan en lærestol være påkrævet.
PhD Degrees are awarded by SOAS from registration in 2015 and are subject to SOAS regulations.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Kandidater fra Institut for Østasiatiske Sprog og Kulturer udvikler kompetencer inden for interkulturel bevidsthed, analyse og kommunikation. Efterspørgslen efter specialister med avancerede færdigheder i sprogene i Kina, Japan og Korea er steget markant i de seneste år, og kandidater med disse færdigheder er meget eftertragtede af arbejdsgiverne.
Nylige kandidater er blevet ansat af organisationer, herunder:
- Accenture
- Amazon
- Bloomberg LP
- Department for Work and Pensions
- Den Europæiske Alliance for Menneskerettigheder i Nordkorea
- European Commission
- ITN
- japansk regering
- Korea Trade Center (KOTRA)
- KPMG
- Mizuho Bank
- Nagahama Uddannelsesråd
- Nanjing Museum
- Pinsent Masons LLP
- PwC
- Seoul Metropolitan Government
- ShelterBox
- UNDP