Research Degrees (MPhil/PhD) in Cultural, Literary and Postcolonial Studies
London, Det Forenede Kongerige
VARIGHED
3 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid, Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2024
STUDIEAFGIFTER
GBP 22.490 / per year *
STUDIEFORMAT
På campus
* for overseas student full-time | GBP 4,860 home student full-time | overseas student part-time: GBP 11,245 per year | home student part-time: GBP 2,430 per year
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
Struktur
I det første år forbereder de studerende sig til forskning ved at følge et MPhil-uddannelsesprogram indkaldt af formanden for Center for Kulturelle, Litterære og Postkoloniale Studier. Studerende vil også blive kraftigt opfordret til at deltage i de centrale teorikurser i de tre discipliner, de øvrige elementer aftales mellem den studerende, forskningsvejlederen (medlem af CCLPS-styregruppen) og vejlederen(e). Valgfrie elementer kan bestå af specialiserede disciplinære, sproglige eller regionale kulturkurser, hvor deltagelse kan aftales mellem den studerende og vejledningsudvalget.
MPhil-studerende er forpligtet til at deltage i CCLPS Weekly Research Training Seminar og et generisk forskningsmetodekursus, der tilbydes inden for Fakultetet for Sprog og Kulturer, indkaldt af Associate Dean for Research. Undervisningen i generiske forskningsmetoder omfatter kurser, der tilbydes af Academic Development Directorate (ADD) og SOAS -biblioteket.
Doctoral Schools hjemmeside tilbyder også information om forskertræning på tværs af Londons videregående uddannelsesinstitutioner.
MPhil/PhD-studerende forventes desuden regelmæssigt at deltage i centrets seminarserier, foredrag, konferencer og CCLPS Postgraduate Annual Conference, som startede i juni 2012 og arrangeres årligt af CCLPS PhD-fællesskabet. Alle detaljer om CCLPS-begivenheder vil være tilgængelige på SOAS CCLPS-webstedet. Tredje og sidste år CCLPS ph.d.-studerende bliver bedt om at præsentere deres forskningsprojekter i CCLPS seminarer og forelæsningsrækker, da det udgør et vigtigt element i deres faglige uddannelse.
Opgraderingsprocedure
MPhil-studerende indsender et opgraderingskapitel (på omkring 10.000-12.000 ord eksklusiv bibliografi), typisk med følgende elementer:
- forskningsrationale og kontekst for den foreslåede forskning
- litteraturanmeldelse
- hovedforskningsspørgsmål
- teoretiske og metodiske rammer & overvejelser
- foreslåede forskningsmetoder
- etiske spørgsmål (hvor relevant)
- skitsering af ph.d.-afhandlingens struktur
- tidsplan for forskning og skrivning
- bibliografi
Justeringer af et eller flere af disse afsnit, herunder tilføjelser eller sletninger, hvor det er relevant, er mulige efter forudgående aftale mellem de studerende og de ledende vejledere.
Dette opgraderingsforslag vurderes af den studerendes forskningsudvalg, baseret på en mundtlig præsentation på 20-30 minutter, efterfulgt af en diskussion, også åben for andre ansatte og studerende fra Center for Kultur-, Litteratur- og Postkoloniale Studier. Efter vellykket gennemførelse af opgraderingskapitlet opgraderes de studerende formelt til ph.d. og fortsætter til andet år. (Hvis bedømmerne vurderer, at der er mangler i opgraderingsforslaget, vil de studerende blive bedt om at revidere det til deres tilfredshed, før opgraderingen til ph.d.-status kan bekræftes). Studerende har normalt ikke lov til at gå videre til andet år før opgraderingsprocessen er afsluttet.
Studerende, der studerer på deltid, tager MPhil-uddannelsesseminaret i det første år og skriver det opgraderede papir i det andet år. Varigheden af tid til felt- eller forskning og materialeindsamling og opskrivning tilpasses i overensstemmelse hermed.
Grader tildeles af SOAS University of London og er underlagt SOAS University of London regler.
CCLPS ugentlige forskningstræningsseminar
Ud over generisk metodetræning er MPhil/PhD-studerende i CCLPS forpligtet til at deltage i et ugentligt forskningstræningsseminar i disciplinerne sammenlignende litteratur, kulturstudier og postkoloniale studier samt i tværfaglige metoder og metoder i termin 1 og 2. Formålet med uddannelsesprogrammet er at give en grundig forankring i teori, metoder, regional, kulturel, sproglig og enhver særlig disciplinær ekspertise, der måtte være påkrævet for forskningen.
Fokus for CCLPS MPhil/PhD Research Training Seminar vil være på disciplinerne sammenlignende litteratur, kulturstudier og postkoloniale studier og i forhold til de litterære, kritiske og kulturelle praksisser i asiatiske og afrikanske traditioner. Uddannelsesprogrammet vil også blive understøttet af regelmæssige CCLPS-forelæsnings- og seminarserier, konferencer og workshops og CCLPS Annual Postgraduate Conference.
CCLPS træningssessioner
CCLPS træningssessionerne er designet til at tilbyde:
- analyse af og en forankring i teoretiske præmisser og kritiske paradigmer, der ligger til grund for de tre discipliner og deres sammenflettede baner og tværfaglighed
- en kritisk udforskning af europæiske og ikke-europæiske kritiske traditioner
- en kritisk forankring i krydsningen af humaniora og samfundsvidenskabelige kritiske metoder og metoder
- praktiske analytiske øvelser og selektiv dybdegående analyse af visse tekster samt kulturelle fænomener og institutioner, især i relation til området Kulturstudier
- måder at involvere sig i kritisk videnskab og måder at konstruere teoretiske rammer på
- en kritisk forankring i de nye teorier om 'Verdenslitteratur'
- kritiske kontekster, hvor eleverne er i stand til at identificere og forfølge figurer, skoler, teorier, de anser for relevante for deres arbejde - træningssessionerne er ikke designet til at tilbyde generelle undersøgelser
- øvelser i anvendelsen af visse analytiske værktøjer og kritiske metoder, især i forhold til at anvende en komparativ studiemetode, en postkolonial tilgang til forskning og kulturstudier strategisk tværfaglighed
- træning i feltarbejde og indsamling og analyse af data
- træning i metoder anvendt til medie- og filmvidenskab
- træning i praksis med at læse specialets korpus eller dets primære materiale
- træning i præsentation, formidling, formidling af forskning og måder at bruge feedback på sit projekt, da eleverne bliver bedt om at præsentere på deres 'litteraturgennemgang' i termin 1 og på 'måder at læse deres korpus på' i termin 2
- CCLPS Research Training Seminar giver også mulighed for førsteårsstuderende at møde og hilse på deres senior CCLPS PhD-studerende og udveksle synspunkter og erfaringer fra CCLPS postgraduate community.
Det ugentlige CCLPS forskningstræningsseminar sigter mod at jorde vores nye MPhil/PhD-studerende i forskellige teori- og praksisbaserede metoder, så ikke-europæiske traditioners handlekraft kan identificeres og udøves, styrket af den unikke række af forskningsaktiviteter og regionale ekspertise, der tilbydes kl. SOAS . Dette er også den forudsete vej, hvorigennem studerende kan være i stand til ikke kun at placere deres arbejde i en disciplin, men også til at planlægge fremtidige bidrag i denne disciplin, mens de udvider sfærerne for deres respektive felter.
Vigtig besked
Oplysningerne på programsiden afspejler den påtænkte programstruktur i forhold til den givne akademiske session