Keystone logo
SOAS University of London SOAS-Wits fælles MPhil/PhD i anvendt udviklingsøkonomi
SOAS University of London

SOAS-Wits fælles MPhil/PhD i anvendt udviklingsøkonomi

London, Det Forenede Kongerige

3 Years

Engelsk

Fuldtid

Anmod om ansøgningsfrist

Sep 2024

GBP 3.997 / per year *

På campus

* Fuldtids SOAS på hjemmeinstitutionen

Introduktion

Dette fælles ph.d.-program leveret i partnerskab med University of the Witwatersrand i Sydafrika vil koordinere et arbejdsprogram inden for heterodoks (feministisk) økonomi eller politisk økonomi, der fokuserer på den måde, hvorpå gensidigt forstærkende tendenser til klimasammenbrud, finansielisering og post- pandemisk økonomisk og socialt pres påvirker flere dimensioner af velfærd, herunder de institutioner, normer, politikker og praksis, der betinger dagligdagen i Afrika.

Hvorfor studere SOAS-Wits Joint MPhil/PhD i anvendt udviklingsøkonomi?

  • Vi er rangeret 27. i Storbritannien for økonomi (QS World University Rankings 2023)
  • Vi er top 20 i Storbritannien for studerendes tilfredshed med undervisningen (Complete University Guide 2023)
  • Vi er top 40 i Storbritannien for økonomi (Complete University Guide 2023)

Den fælles ph.d. mellem SOAS og Wits skubber grænserne for heterodoks økonomi eller politisk økonomi ved at forankre analysen eksplicit i afrikanske realiteter og konfrontere særlige begrebsrammer med nye empiriske beviser. Uanset om de fokuserer på et mikro- eller makroobjekt, vil forskningsprojekterne have en systemisk og historisk analyse til fælles, hvor der i givet fald tages højde for krydsende sociale relationer, mutationer i staten og udviklende internationale politisk-økonomiske og finansielle relationer.

Forskningsprojekterne vil derfor styrke en analyse, der er stærkt teoretisk funderet, mens den er empirisk informeret, i modsætning til nuværende tendenser inden for (udviklings)økonomi for at undgå teori til fordel for en eksperimentel og rent empirisk videnbase. Forskningsprogrammet vil også være eksplicit afkolonialistisk, ved kritisk at stille spørgsmålstegn ved eksisterende forskningspraksis, ved at trække på viden på tværs af Afrika og eksplicit at placere nutidige fænomener i deres historisk udviklede (og regionalt indbyrdes afhængige) kontekster.

Indlæggelser

Programundervisning

Om skolen

Spørgsmål