PhD in
Doktorgrad i Uddannelses Innovation Tecnológico de Monterrey - ITESM

Stipendier
Introduktion
Doktorsuddannelsen i uddannelsesinitiativ har til formål at uddanne forskere, der er i stand til at give ny viden, der vil bidrage til fremme af disses disciplin og er underlagt offentliggørelse, overførsel og ansøgning. Programmet er i den forbindelse designet til at uddanne folk, der er i stand til at designe, implementere og evaluere uddannelsesløsninger til komplekse problemer i landet og det moderne samfund. Programmet har fire forskningslinjer, der gør det muligt at klassificere projekter fra både lærere og studerende: psykopedagogiske studier, studier om udvikling og anvendelse af teknologi, sociokulturelle studier og disciplinære studier. Det er et program, der kræver, at eleverne studerer på fuld tid, at opholde sig i hovedstadsområdet Monterrey under deres ph.d.-studier og at tage et akademisk ophold i Mexico eller i udlandet med et universitet, som Tecnológico har en aftale med. Det varer i otte semester eller mindre, afhængigt af tidligere undersøgelser, som ansøgeren har.
fordel
akkrediteringer
- Dette program har akkrediteringer og anerkendelser fra nationale og internationale institutioner som:
- Program godkendt af National Graduate Quality Register (PNPC) af CONACYT.
- Kommissionen for Universiteterne for Foreningen af Skoler og Universiteter i Syd for De Forenede Stater (SACS).
- Tecnológico de Monterrey er akkrediteret af Kommissionen for Universiteterne i Foreningen af Skoler og Universiteter i Syd for USA for at give faglige grader og akademiske grader af kandidater og doktorgrader. Kontakt College Commission på 1866 Southern Lane, Decatur, Georgia 30033-4097, eller ring (1) 404-679-4500 (1) 404-679-4500, for spørgsmål om Tecnológico de Monterrey akkreditering.
- National Postgraduate Program in Quality (PNPC) af National Council for Science and Technology (CONACyT).
- Anerkendelse af officiel gyldighed af sekretariatet for offentlig uddannelse i Mexico.
rettet til
Doktorgrad i Uddannelses Innovation er rettet mod:
- Akademikere på kandidatniveau interesseret i en karriere som forskere inden for en offentlig eller privat videregående uddannelsesinstitution og / eller forskningscentre om uddannelse eller andre samfundsvidenskaber
- Uddannelsesadministratorer i videregående uddannelser, der er interesserede i en administrativ karriere i institutioner, der kræver en afsluttet doktorgrad fra deres administratorer.
- I øjeblikket og i det mindste på mellemlang sigt fremtiden (de næste 50 år) vil antallet af professorer med doktorgraden på det uddannelsesområde, som Mexico og andre latinamerikanske lande kun behøver for at sikre minimumsakkreditering af de institutioner, der tilbyder kandidatuddannelser i Uddannelsen er sådan, at efterspørgslen overstiger forsyningen mere end 15 gange. Hvis alle de nuværende ph.d.-uddannelser i uddannelse i Mexico accepterer eleverne til deres fulde kapacitet, ville det ikke være muligt at opfylde de institutionelle krav i fakulteterne i lægerlandene inden for uddannelse i de følgende 25 år. Undersøgelsen af læger i uddannelse er endnu større i Latinamerika.
Det forventes, at de, der deltager i programmet, vil have følgende egenskaber:
- Tilgængelighed til at studere fuld tid i programmet (dette indebærer at transportere mindst 36 enheder pr. Semester).
- Tilgængelighed til at bo i hovedstadsområdet Monterrey under ph.d.-studier.
- Intellektuel nysgerrighed om uddannelsesproblemer, der fører ham til at gennemføre processer for systematisk undersøgelse og generering af ny viden.
- Kritisk og kreativ ånd i uddannelsesspørgsmål, der får ham til at gennemføre innovationsprocesser og løbende forbedringer.
- Ønsker at fungere som agent for forandring på arbejdspladsen, hvor du udvikler dig professionelt.
- Interesse i at afslutte sin doktorsafhandling i nogen af de nuværende forskningslinjer, der tilbydes af programmet.
- Kompetencer i mundtlig og skriftlig kommunikation, både på spansk og engelsk, tilstrækkelig til at forstå og producere akademisk information på dette sprog.
- Tilgængelighed til at lave et akademisk ophold i Mexico eller i udlandet for at få en oplevelse, der giver dig mulighed for at vide, hvad der sker i uddannelsesmæssige forhold i andre institutioner, samt at dele hvad der sker i deres egen.
målsætninger
Det overordnede formål med ph.d.-programmet inden for uddannelsesmæssig innovation er at uddanne forskere, der er i stand til at give ny viden inden for uddannelse; samt design, implementere og evaluere uddannelsesmæssige løsninger på komplekse problemer i landet og det moderne samfund.
Linjer for generering og anvendelse af viden
Programmet har 4 linjer generering og anvendelse af viden, der er beskrevet nedenfor:
- Psykopedagogiske studier
Denne forskningslinje omfatter studier relateret til læring og undervisning generelt. Fra et pædagogisk perspektiv omfatter denne linje undersøgelser, der involverer læseplanen, kompetencebaserede uddannelsesmodeller, instruktionsdesign, brugen af forskellige didaktiske teknikker og metoder og blandt andet uddannelsesevaluering. Fra et psykologisk synspunkt indgår studier, der involverer forskellige kognitive, affektive og motiverende processer. - Undersøgelser om udvikling og anvendelse af teknologi
Denne forskningslinje omfatter undersøgelser relateret til teknologiens brug og indvirkning på uddannelsen, både personligt og eksternt. Nogle emner, der er taget op i denne forskning, er åben adgang, digital færdigheder, adaptiv læring, gamified learning, hybrid learning, fjernlaboratorier, audiovisuelle ressourcer, MOOCs, forstørret virkelighed, elektroniske porteføljer og mobile enheder. - Disciplinære studier inden for uddannelse
Denne forskningslinje omfatter undersøgelser relateret til læseplanen og undervisnings-læringsprocessen inden for fagområder som matematik, naturvidenskab, teknik, regnskab, forretning og engelsk blandt andre. Nogle specifikke emner, der behandles i denne linje af forskning er matematisk modellering, problemløsning, konceptuel forståelse og teknologiske applikationer til fremme af læring af disse discipliner. - Sociokulturelle studier
Denne forskningslinie indeholder undersøgelser, der understreger den sociokulturelle kontekst, hvor uddannelsesprocessen finder sted. Fra tilgange til specifikke kulturer, til internationale studier, omfatter denne arbejdsstok studier om den sociale opbygning af viden, samarbejdsnetværk, praksisområder, connectivisme, dialogisme, social integration, multi- og interkulturel, moralsk og etisk, skolevold og uddannelsespolitik, blandt andre.