
Doctor of Philosophy (PhD) – Uddannelse
Lusaka, Zambia
VARIGHED
3 up to 6 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
Anmod om studieafgift
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
Doctor of Philosophy (PhD) - Uddannelse vil gøre det muligt for studerende at blive effektivt udstyret med alle de nødvendige færdigheder og viden til at avancere i internationale uddannelsesorganisationer i den offentlige og private sektor og opnå positive resultater, når de opererer i ledende stillinger.
Begrundelsen for programmet kan opsummeres som følger:
På et generelt niveau for videregående uddannelsespolitik:
- Der er generelt behov for flere ph.d.-kandidater i Zambia og Afrika syd for Sahara og dermed behov for flere ph.d.-uddannelser (British Council og DAAD, 2018).
- Dette ph.d.-program imødekommer de erklærede behov i 'Educating Our Future'-politikken (Undervisningsministeriet, 2008) for:
- Der skal forskes mere i den videregående uddannelsessektor i Zambia.
- Alternative former for levering af videregående uddannelser, såsom online uddannelse, for at øge adgangen og ligheden i videregående uddannelser i Zambia.
- Større adgang til, og brug og adgang til IKT i videregående uddannelser i Zambia.
- Der skal forskes mere i den videregående uddannelsessektor i Zambia.
- Alternative former for levering af videregående uddannelser, såsom online uddannelse, for at øge adgangen og ligheden i videregående uddannelser i Zambia.
- Større adgang til, og brug og adgang til IKT i videregående uddannelser i Zambia.
På niveau med programmatisk indhold og struktur:
- Den strukturerede online tilgang gennem både underviste kurser og struktureret vejledning af afhandlingen giver en unik selvstyret læringsoplevelse for den studerende, der adskiller dette program fra andre tilbudte programmer og fremmer en praktisk anvendelse af den læring, der genereres gennem programmet.
- Der er en stærk vægt i programmet på at gøre det muligt for kandidater at bruge forskningens kraft til at drive systemiske forandringer i deres organisationer og realisere deres lederskabspotentiale.
På niveau med de kandidatstuderende, der kan få adgang til programmet:
- Programmets online karakter gør det lettere for folk i fuldtidsbeskæftigelse at få adgang til programmet, mens de forbliver tilgængelige for personer, der ønsker at være fuldtidsstuderende.
- Programmet lægger vægt på deling af faglige erfaringer med instruktører og kammerater og er særligt relevant for midtvejskarriere og seniorprofessionelle.
På niveau med Unicaf University kompetence og ekspertise:
- Uddannelse er et ekspertiseområde, der eksisterer inden for den bredere kontekst af Unicaf Universitys ekspertise inden for uddannelse, samfundsvidenskab og teknologi.
- Der er kompetencen og interessen for at give kandidatstuderende vejledninger og supervision af høj kvalitet, hvilket resulterer i en oplevelse af høj kvalitet og en pris af høj kvalitet til vores studerende.
Programmets formål
- Udvikle en sund forståelse af de relevante konceptuelle og teoretiske fundamenter for den studerendes valgte forskningsområde inden for det bredere udbud af uddannelse.
- Fremme en detaljeret forståelse af anvendelige teknikker til forskning.
- Skab og fortolk viden gennem original forskning.
- Forbedre elevernes præstationer som reflekterende praktiker og deres professionelle praksis.
Programmets mål
Målene for programmet er at levere et omfattende og diversificeret læringsprogram, der er lydhør over for uddannelsessektoren og de sociale og økonomiske behov for den nationale udvikling af menneskelige ressourcer. Ved afslutningen af programmet skal eleverne være i stand til at:
- Fremme systemiske ændringer i politikudformningen, primær, sekundær og videregående uddannelse som nye undervisere.
- Forfølge stillinger i akademiske institutioner eller akademiske organisationer og være interesseret i at udføre blandt andet forskning inden for områderne uddannelse, uddannelsespolitik, inkluderende undervisning og pædagogisk ledelse.
- Fremme inkluderende uddannelse, kvalitet og lighed i uddannelse i overensstemmelse med nationale politikker.
- Støt lighed - retfærdighed - og lighed i stedet for blot lighed i uddannelse.
- Overvåg undersøgelse og udvikling af uddannelsespolitisk evaluering og implementering.
- Udføre primær forskning inden for uddannelsesområdet.
- Løs ineffektivitet i pædagogisk ledelse.
- Demonstrere evnen til at udvikle en læseplan, der passer til målniveauet.
- Demonstrere alle de nødvendige færdigheder, der er obligatoriske for en karriere inden for uddannelse og i førende akademiske institutioner.
Indlæggelser
Programresultat
Ved afslutningen af uddannelsen forventes den studerende at:
- Praksisrolle som avancerede forskere og/eller professionelle praktikere inden for uddannelsesområdet.
- Udvikle en omfattende, nutidig og avanceret viden om indhold, forskningsmetoder og teoretisk kontekst i en områderelateret praksis. Herigennem vil de studerende yde et vigtigt bidrag til viden baseret på original forskning og stipendium.
- Anvend komplekse koncepter, og udvikle kreative løsninger kreativt og adaptivt, der vil føre til banebrydende tænkning på området.
- Foretag informerede vurderinger om komplekse spørgsmål inden for uddannelsesområdet, ofte i mangel af fuldstændige data.
- Løs problemer gennem færdigheder i evidensbaseret beslutningstagning, hvilket fører til institutionel forandring.
- Kommuniker ideer og konklusioner klart og effektivt til specialister og ikke-specialister.
- Udvikle miljøer med inklusion, gennemsigtighed og bredt delte visioner og mål.
- Evaluer deres færdigheder som leder og ydeevnen af deres team(s) og organisation og modificere strategier i overensstemmelse hermed.
- Kritik af missionen, processen og resultaterne af specifikke læringsinitiativer gennem målrettede spørgsmål.
- Fremme innovation gennem teknologiaktiverede læringsformater.
- Anvend reflekterende overvågningsfærdigheder om arbejde og professionel praksis.
- Interpret indsamlede kvalitative og kvantitative data for at vurdere status for organisatoriske prioriteter.
- Fremstil en kulminerende afhandling, der demonstrerer i praksis den effektive anvendelse af pædagogiske teorier og koncepter.