
Ed.D.
Santiago de Compostela, Spanien
VARIGHED
3 Years
SPROG
Spanish, Galicisk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Oct 2025
STUDIEAFGIFTER
EUR 200 / per year
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
Doktorgradsstudier inden for uddannelse er rettet mod uddannelse af forskere med stærk vægt på både kvalitativ og kvantitativ forskningsmetode og teknikker.
Dette program vil gøre det muligt at fortsætte fremskridt inden for forskning inden for det brede videnfelt om studier inden for uddannelse, træne nye forskere, styrke studielinjerne, åbne nye undersøgelseslinjer, indføre og konsolidere komplementariteten mellem kvalitative og kvantitative forskningsmetoder, der specialiserer vores studerende i nye metoder og favoriserer overførsel af viden. Alt dette vil bidrage væsentligt til at styrke den metodologiske, teoretiske og tekniske uddannelse i forskning inden for uddannelse og følgelig til at udføre kvalitetsforskning.
forskningsområder
- Læring og udvikling af færdigheder inden for eksperimentelle videnskaber, samfundsvidenskaber, matematik og i litterære, sproglige og kunstneriske sprog
- Uddannelsesteori, uddannelseshistorie og socialpædagogik
- Pædagogisk forskningsmetodologi og psyko-pædagogisk og socialpædagogisk intervention
- Træningsprocesser i forskelligartede sammenhænge
Galleri
Ideelle studerende
Uden træningstilskud:
Studerende, der gennemførte følgende USC-mastergrader:
- Kandidatgrad i forskning i uddannelse, kulturel mangfoldighed og samfundsudvikling
- Kandidatgrad i træningsprocesser
- Kandidatgrad i uddannelse, køn og ligestilling
- Kandidatgrad i didaktik af eksperimentelle videnskaber og matematik.
Andre profiler:
Hvis der er tale om andre typer profiler, der er anderledes end de tidligere, vil det faglige udvalg vurdere hver sag individuelt. Muligheden for at kræve uddannelsestillæg (maksimalt op til 15 ECTS) vil blive overvejet.
Udenlandsk:
Studerende med en udenlandsk grad, der ikke er godkendt, kan ansøge om optagelse på ph.d.-studier, så længe et uddannelsesniveau svarende til niveauet for den officielle spanske universitetskandidatgrad er akkrediteret og giver det land, der udsteder graden, adgang til ph.d.-studier. Denne optagelse indebærer under ingen omstændigheder homologering af den tidligere grad eller anerkendelse til andre formål end adgang til denne lære.
Indlæggelser
Læreplan
uddannelsesaktiviteter
- Samarbejdsseminarer E3061A01
- Forskningsseminarer E3061A02
- Kongresser og videnskabelige konferencer E3061A03
- Ophold i andre institutioner og forskningsorganisationer E3061A04
- Uddannelseskursus i informationskompetencer E3061A05
Træning supplerer
- Historisk-komparativ forskningsmetodologi i uddannelse P3091101
- Kvalitative metoder i socio-pædagogisk forskning P3091102
- Metode til design og evaluering af socio-pædagogiske programmer P3091103
- Forskningsmetodologi for socio-pædagogisk forandring P3091104
- Beslutningstagning i uddannelsespolitik P3091105
- Uddannelse for medborgerskab og interkulturalitet: menneskerettigheder, familie og kooperativ læring P3091106
- Uddannelse, kultur og lokalsamfundsudvikling P3091107
- Videnskab og dens metode til lærere på gymnasiet P3241201
- Design af pædagogisk forskning i videnskaber i sekundær uddannelse P3241202
- Eksperimentelle videnskaber for gymnasielærere P3241203
- Didaktik i fysik og kemi i ungdomsuddannelser P3241204
- Biologi- og geologididaktik i ungdomsuddannelser P3241205
- Design, planlægning og evaluering af didaktiske forslag i eksperimentelle videnskaber i sekundær uddannelse P3241206
- Matematik for gymnasielærere P3241207
- Didaktisk analyse af aritmetik, algebra og analyse i sekundær uddannelse P3241208
- Didaktisk analyse af geometri, måling af størrelser, sandsynlighed og statistik i ungdomsuddannelser P3241209
- Design, planlægning og evaluering af didaktiske forslag i matematik i gymnasiet P3241210
- Samfundsvidenskab og uddannelse I P3241215
- Samfundsvidenskab og uddannelse II P3241216
- Læring og undervisning i historie og samfundsfag P3241217
- Læring og undervisning i geografi og samfundsfag P3241218
- Filosofi og uddannelse I P3241219
- Filosofi og uddannelse II P3241220
- Læring og undervisning i filosofi: Emne P3241221
- Læring og undervisning i filosofi: historie P3241222
- Undervisning i innovation og igangsættelse af pædagogisk forskning i samfundsvidenskab og humaniora P3241223
- Erhvervsuddannelse P3241224
- Lærings- og undervisningsmoduler for professionelle familier i servicesektoren P3241225
- Undervisning i innovation og igangsættelse af uddannelsesforskning inden for erhvervsuddannelse P3241228
- Baser til at undervise og lære sprog P3241229
- Sprog og litteratur som pædagogisk viden P3241230
- Fremmedsprog og dets litteratur som pædagogisk viden P3241231
- Sprog- og litteraturdidaktik for ungdomsuddannelser P3241232
- Didaktik af galicisk sprog og litteratur for sekundær uddannelse P3241233
- Didaktik af spansk sprog og litteratur for sekundær uddannelse P3241234
- Fremmedsprogsdidaktik for sekundær uddannelse P3241235
- Engelsk undervisning for sekundær uddannelse P3241236
- Undervisning i fransk og andre fremmedsprog til sekundær uddannelse P3241237
- Didaktik af klassisk kultur for sekundær uddannelse P3241238
- Didaktik af klassiske sprog for sekundær uddannelse P3241239
- Undervisning i innovation og uddannelsesforskning inden for sprogområdet P3241240
- Træningstilskud til musikundervisning P3241241
- Læring og undervisning i musik P3241242
- Uddannelseskomplement til undervisning i plastik og billedkunst P3241243
- Læring og undervisning i plastik og billedkunst P3241244
- Undervisning i innovation og initiering af uddannelsesforskning i musik og plastik og billedkunst P3241245
- Diagnose og evaluering i uddannelse P3241246
- Udviklingsforstyrrelser og indlæringsvanskeligheder P3241247
- Social interaktion, læring og videnskonstruktion P3241248
- Uddannelsesbehov og tilpasning af læseplaner P3241249
- Modeller for vejledning og psykopædagogisk intervention P3241250
- Professionel vejledning P3241251
- Forskning, evaluering og uddannelsesinnovation P3241252
- Forskning i evalueringer af programmer og institutioner P3261101
- Forskning i uddannelse og menneskelige ressourcer P3261102
- Forskning i e-læring P3261103
- Uddannelsesforskningsdesign og -teknikker P3261106
- Didaktik, læseplan og skoleorganisation P3271101
- Tutorialfunktionen og akademisk vejledning P3271102
- Uddannelse og sprog i Galicien P3271103
- Psykologisk udvikling og skolelæring P3271104
- Uddannelse, samfund og uddannelsespolitik P3271105
- Erhvervsuddannelse P3271115
- Undervisning i innovation og igangsættelse af uddannelsesforskning inden for erhvervsuddannelse P3271116
- Lærings- og undervisningsmoduler for professionelle familier i den primære og sekundære sektor P3271117
- Forskningsmetodik og projektdesign E3061F01
- Forskningsmetodik i interkulturel uddannelse E3061F02
- Forskningsmetodik i uddannelsesvejledning E3061F03
- En forskningsmetodologi i pædagogisk teknologi E3061F04
- Forskningsmetodik i uddannelse E3061F05
Programresultat
Dette program vil tillade fortsatte fremskridt inden for forskning inden for det brede vidensområde for uddannelsesstudier, uddannelse af nye forskere, styrkelse af studieretningerne, åbning af nye undersøgelseslinjer, indførelse og konsolidering af komplementariteten mellem kvalitative og forskningstilgange. kvantitativ, specialisering af vores studerende i nye metoder og fremme af overførsel af viden.