Ph.d. i politisk markedsføring, skuespillere og institutioner i moderne samfund
Universidade Santiago de Compostela
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Santiago de Compostela, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish, Galicisk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 200 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Oct 2024
Introduktion
Det politiske marketingdoktorgradsprogram, skuespillere og institutioner i moderne samfund indsættes inden for forskning inden for statskundskab, offentlig administration og sociologi og præsenterer doktoranden for et forskningsscenarie fra opbygningen af kritisk tænkning såvel som diskussion, empirisk og teoretisk uddybning af centrale sociale og politiske problemer, formulering af relevante forskningsspørgsmål og identifikation af videnhuller inden for de politiske og samfundsvidenskabelige områder.
Selvom programmet muliggør afslutning af doktorafhandlinger inden for ethvert område inden for samfundsvidenskab og politik, lægges der særlig vægt på aktører, politiske institutioner, offentlig ledelse og analyse af offentlige politikker, og der lægges vægt på processerne politisk og institutionel kommunikation, som samt transformationer af nutidige samfund og deres politiske systemer.
forskningsområder
- Politisk markedsføring, aktører og politiske institutioner
- Administration, offentlig ledelse og offentlige politikker
- sociologi
- køn og politik
- Internationalt samarbejde
Galleri
Ideelle studerende
Anbefalet indkomstprofil:
- Kandidatstuderende i statskundskab, journalistik eller informationsvidenskab, økonomi, virksomhedsadministration og ledelse, reklame og public relations, ledelse og offentlig administration eller jura, med en kandidatgrad i politisk markedsføring, offentlig ledelse, ungdom og samfund og virksomhedsledelse NGO'er og international Samarbejde, Statskundskab eller lignende.
Såfremt antallet af forhåndsudvalgte ikke overstiger antallet af nye optagelsespladser, som ph.d.-uddannelsen tilbyder, vil det akademiske udvalg gå videre til deres optagelse.
I tilfælde af, at antallet af forhåndsudvalgte studerende overstiger antallet af nye optagelsespladser, som ph.d.-uddannelsen tilbyder for fuldtidsstuderende, vil Akademisk Udvalg gå videre til deres optagelse i overensstemmelse med følgende kriterier, anført i rækkefølge efter prævalens.
- Kandidater fra en hvilken som helst af de mastergrader, der undervises på Det Statsvidenskabelige Fakultet i USC: Master of Marketing, Consulting and Political Communication of USC, Master of Public Management of the USC, Master of Youth and Society og Master of Management of NGO'er og internationalt samarbejde (i akkrediteringsprocessen).
- Kandidater med en kandidatgrad i statskundskab, administration og/eller offentlig ledelse, sociologi eller kommunikation sammenlignet med andre.
- Kandidater/kandidater i Statskundskab og Administration, Offentlig ledelse, Sociologi og Kommunikation sammenlignet med andre.
- Kandidater/kandidater inden for naturvidenskab og akademiske discipliner knyttet til statskundskab og administration i forhold til andre.
Under navnet "videnskaber knyttet til statskundskab og offentlig administration eller ledelse" integreres alle dem, der er tilstede i studieplanerne for graderne i statskundskab og offentlig ledelse på de deltagende universiteter uden forskel.
Indlæggelser
Læreplan
uddannelsesaktiviteter
- Præsentationssession, mål og struktur for doktorgraden. Ph.d.-afhandlingen E3081A01
- Doktoralværksteder E3081A02
- Forskningsseminarer E3081A03
- Specialiserede videnskabelige møder og andre supplerende uddannelsesaktiviteter E3081A04
Træning supplerer
- Teori og forskningsmetoder P3311101
- Forskningsteknikker i politisk markedsføring og politisk rådgivning P3311102
- Kvantitative teknikker til politisk analyse P3441101
- Teknologier til kvalitativ analyse P3441102
Programresultat
Ph.d.-uddannelsen Politisk markedsføring, aktører og institutioner i nutidige samfund er indsat i forskningsfeltet i statskundskab, offentlig administration og sociologi, og præsenterer den ph.d.-studerende for et forskningsscenarie fra konstruktion af kritisk tænkning samt diskussion, empiri og teoretisk dybde i centrale sociale og politiske problemer, formulering af relevante forskningsspørgsmål og identifikation af videnshuller inden for det politiske og samfundsvidenskabelige område.
Selvom programmet tillader færdiggørelse af doktorafhandlinger inden for ethvert område inden for samfunds- og politisk videnskab, lægges der særlig vægt på aktører, politiske institutioner, offentlig ledelse og analyse af offentlige politikker, og der lægges vægt på processerne for politisk og institutionel kommunikation, samt transformationerne af nutidige samfund og deres politiske systemer.