
Ph.d. i psykologisk udvikling, læring og sundhed
Santiago de Compostela, Spanien
VARIGHED
3 Years
SPROG
Spanish, Galicisk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Oct 2025
STUDIEAFGIFTER
EUR 200 / per year
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
Dette doktorgradsprogram er interuniversitært og involverer forskere fra universiteterne i A Coruña og Santiago de Compostela. Forskere fra universiteterne i Barcelona, Oviedo og Valencia samt Matia Gerontological Institute (INGEMA) er også integreret i deres teams.
Programmet byder mere end 30 forskere velkommen og er struktureret omkring to forskningslinjer:
- Linje A "Forskning i udviklings- og uddannelsespsykologi"
- Linje B "Sundhedspsykologi"
Programmets grundlæggende mål er at udvikle efterforskningskompetencer inden for felterne relateret til to forskningslinjer, der foreslås, og de teams der udgør dem (dvs. styring af databaser og dokumentar gennemgang, planlægning og implementering af eksperimentelle designs, psykologisk vurdering og information indsamling, kvalitativ og kvantitativ dataanalyse, skrivning og forsvar af videnskabelige rapporter og tværfagligt teamwork i nationale og internationale grupper).
Line A samler fem forskerhold, der fokuserer deres forskningsaktivitet på:
- Sprogtilegnelse og vurdering og intervention i deres lidelser
- Forbedring af læringsprocesser, evaluering af deres vanskeligheder og den psykologiske indblanding i specifikke uddannelsesmæssige behov, der stammer fra dem
- De faktorer, der konditionerer psykosocial udvikling og akademisk præstation i voksende voksen alder eller ungdom og forebyggelse af ubalancer i denne periode
- Evaluering og intervention i kognitiv og funktionel svækkelse af aldring og demens, især Alzheimers.
Linje B består af forskere fra vidensområder inden for adfærdsvidenskabens metode; Personlighed, evaluering og psykologiske behandlinger; Psykobiologi; Grundlæggende psykologi; og socialpsykologi. Disse forskere udvikler deres aktivitet blandt andet inden for sociale bevægelser, de neuropsykologiske virkninger af toksiner, analysen af sociale bevægelser og risikoadfærd, miljøpsykologi og familieterapi.
forskningsområder
- Psykosocial udvikling og akademisk præstation i voksenlivet
- Sprogudvikling: Tilegnelse og forstyrrelser
- Psykologisk forskning i aldring og demens
- Forskning i akademisk læring og dens vanskeligheder i pædagogiske sammenhænge
- Indlæringsvanskeligheder og specifikke uddannelsesbehov
- Sundhedspsykologi
Galleri
Ideelle studerende
Kandidater, der skal optages på programmet, vil have fortrinsadgang, når de har bestået mindst 60 ECTS i en af følgende kandidatgrader:
- Kandidatgrad i gerontologi (Interuniversitet: UdC, USC)
- Kandidatgrad i innovation, vejledning og uddannelsesevaluering (UdC)
- Kandidatgrad i intervention i handicap og afhængighed (UdC)
- Officiel kandidatgrad i avancerede studier om sprog, kommunikation og deres patologier (Interuniversitet: UdC, USC, USAL).
- Kandidatgrad i obligatorisk sekundær uddannelse og baccalaureate-undervisning, erhvervsuddannelse og sprogundervisning (UdC/USC).
- Kandidatgrad i anvendt psykologi (UdC)
- Kandidatgrad i psykogerontologi (Interuniversitet: USC, UV, USAL, UB).
- Kandidatgrad i intervention i psykologisk udvikling og læring (USC).
Studerende med en DEA-grad opnået gennem uddøde eller forsvindende programmer knyttet til afdelingerne for udviklings- og pædagogisk psykologi (USC og UdC) og Psychology of the UdC vil også have fortrinsret til adgang til programmet.
Med hensyn til det krævede sprogkundskabsniveau fastslår både UdC og USC, at studerende skal have et kendskab til engelsk B1, der er akkrediteret i forhold til den fælles europæiske referenceramme for sprog. For studerende, der udfører deres ophold i forskningscentre i udlandet inden for PD, etableres følgende vidensniveauer:
- Fransk eller engelsk: Minimum niveau B2.
- Tysk minimumsniveau B1.
- Italiensk: Minimum niveau A2.
- Portugisisk: ingen sproglige krav er påkrævet.
Det krævede niveau af sprogkundskaber kan akkrediteres efter forskningsopholdet inden for 1 år.
Udenlandske studerende:
Kandidater vil være i stand til at få adgang til det i henhold til udenlandske uddannelsessystemer, uden behov for godkendelse, efter bekræftelse af universitetet, at det akkrediterer et uddannelsesniveau svarende til den officielle spanske universitets mastergrad, og at det giver det land, der udsteder graden, ret til adgang til ph.d.-studier. Denne optagelse indebærer under ingen omstændigheder homologering af den tidligere grad, som den interesserede part er i besiddelse af, eller anerkendelse af den til andre formål end adgang til ph.d.-uddannelse.
Indlæggelser
Læreplan
uddannelsesaktiviteter
- Forvaltning af databaser og elektroniske dokumentarressourcer (USC) E3111A01
- Brugeruddannelseskurser (UDC) E3111A02
- Offentlig præsentation af revisionsarbejdet om det aktuelle tekniske niveau i forskningsemnet E3111A03
- Udarbejdelse og præsentation af mundtlig videnskabelig kommunikation og/eller poster ved et nationalt eller internationalt videnskabeligt møde med emner relateret til forskningsemnet E3111A04
- Forberedelse og præsentation af mundtlig videnskabelig kommunikation på et internationalt videnskabeligt møde med emner relateret til forskningsemnet E3111A05
- Offentlig præsentation af fremskridtene i forskningsarbejdet E3111A06
- Ophold i nationale eller udenlandske forskningscentre med prestigefyldte forskere inden for det valgte forskningsfelt E3111A07
- Udarbejdelse og accept af videnskabelige artikler i publikationer med virkning JCR E3111A08
Træning supplerer
- Forskningsdesign anvendt til sundhedspsykologi P2151201
- Multivariate dataanalysemodeller anvendt til sundhedspsykologi P2151202
- Aldring og personlig og følelsesmæssig udvikling P2171101
- Aldring og social udvikling P2171102
- Kognitive ændringer i normal og patologisk aldring P2171103
- Psykobiologiske baser for normal og patologisk aldring P2171104
- Funktionel og kognitiv evaluering og intervention P2171105
- Evaluering og klinisk intervention i psykiske lidelser ved aldring P2171106
- Neuropsykologisk evaluering og intervention ved demens og andre lidelser P2171107
- Psykosocial og pædagogisk evaluering og intervention P2171108
- Bioetik og deontologi P2171202
- Kvantitative og kvalitative metoder i psykogerontologisk forskning P2171204
- Metoder og design i sprogforskning P3321101
- Analyse af praktiske tilfælde gennem en statistisk pakke P3321102
CAPD vil vurdere egnetheden af uddannelsen af kandidater, der kan bevise, at de har opnået mindst 60 ECTS i en anden officiel kandidatgrad, hvis der er ledige pladser efter den fortrinlige optagelse af studerende. CAPD vil analysere ph.d.-studerendes uddannelsesprofil under hensyntagen til deres bachelor- og postgraduate-uddannelse og vil i kraft af den forskningslinje, de tilmelder sig, etablere de specifikke uddannelseskomplementer (CF), som den ph.d.-studerende skal tage. det tilgængelige tilbud.
Uddannelseskomplementerne vil blive etableret for hver ph.d.-studerende under hensyntagen til tre grundlæggende uddannelsesområder: Forskningsdesign og -metoder, Dataanalyse og Databasestyring og udarbejdelse af videnskabelige rapporter.
Programresultat
Programmets grundlæggende mål er at udvikle forskningsfærdigheder inden for de områder, der er relateret til de to forskningslinjer, der foreslås, og de teams, der udgør dem (dvs. databasestyring og dokumentargennemgang, planlægning og implementering af eksperimentelle designs, psykologisk evaluering og informationsindsamling, kvalitativ og kvantitativ dataanalyse, skrivning og forsvar af videnskabelige rapporter og tværfagligt teamwork i nationale og internationale grupper).
Optagelseskrav til programmet
Demonstrer dit engagement og parathed til at få succes på handelsskolen ved at tage GMAT-eksamenen - den mest udbredte eksamen til optagelser, der måler dine kritiske tænkning og ræsonnement.
Download GMAT-miniquizzen for at få en smagsprøve på de spørgsmål, du finder i eksamen.