
International doktorgrad i civil- og miljøteknik
University of Florence

Nøgleinformation
Campus placering
Florence, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Ph.d.-programmet (ifølge det italienske Dottorato di Ricerca) er en postgraduate akademisk kvalifikation. Det repræsenterer implementeringen af den 3. cyklus af uddannelse og træning til forskning (i henhold til Bologna-aftalen) i det italienske akademiske system og giver de evner og kompetencer, der kræves for at udføre højt kvalificeret forskning på universiteter, offentlige institutioner og private virksomheder. Det tilbyder også en videregående faglig & forskningsorienteret uddannelse til at lede og lede teknisk udvikling for større virksomheder og virksomheder, på nationalt såvel som europæisk/internationalt niveau.
Det overordnede mål er uddannelse af forskere og eksperter i de innovative aspekter relateret til området Civil and Environmental Engineering.
En kort historisk gennemgang
Forberedelsen startede på et bilateralt topmøde afholdt i Villa Vigoni i 1999, og efter 2 år blev det fælles internationale ph.d.-program Università di Firenze – TU Braunschweig i første omgang afgjort på et specifikt emne relateret til "Risikostyring i det byggede miljø" på initiativ af de to universiteter efter den respektive støtte givet af:
- MIUR (Ministero Università e Ricerca i Italien) gennem sine internationaliseringsforanstaltninger for tildeling af internationale doktorgradskurser (Interlink-programmer 1998-2000, art. 7 DM 21/6/1999);
- DFG (Deutsche Forschungsgemeinschaft, Bonn) gennem bevillingen GRK 802 (2002-2011)
Programmet blev stærkt støttet af det tyske DFG, da det repræsenterede det eneste, der førte til en fælles ph.d.-grad finansieret bilateralt af en italiensk og en tysk organisation.
I 2010 lancerede regionen Toscana en indkaldelse af kandidaturer til sine universiteter for at tildele stipendier til internationale doktorgradsprogrammer (Progetto PEGASO). Efter den første succesrige kandidatur i 2011 var dette begyndelsen på den årlige støtte fra den regionale administration til internationaliseringen af uddannelsen til forskning inden for Toscanas universiteter. Senere har PEGASO-projektet støttet og givet, hvert år op til 5, 3-årige stipendier, med betingelsen om at deltage i et virkeligt internationalt program (dvs. bilateralt vejlederskab, enkelt afsluttende eksamen foran et fælles panel, opnåelse af en fælles eller en dobbeltgrad, 12 måneders forskningsophold ved den udenlandske partnerinstitution mv.).
Efter udløbet af GRK 802 i 2012 sluttede flere andre europæiske universiteter sig til programmet ved hjælp af individuelle co-tutorship-aftaler. I dag er mere end 10 førende tekniske universiteter eller ingeniørskoler i Europa og i udlandet (foruden TU Braunschweig) forbundet med universiteterne i Firenze og Pisa for at tildele en fælles eller dobbelt grad til de lærde i InDICEE-programmet.
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Den akademiske bestyrelse for hvert kursus, på grundlag af listen over tilmeldte studerende, sørger for tildeling af stipendier. Det årlige beløb for stipendiet er € 16.243,00, med udbetaling i udskudte månedlige rater (betaling sker på den sidste ikke-arbejdsdag i måneden).
Stipendets størrelse forhøjes med 50% for eventuelle godkendte ophold i udlandet for forskningsaktiviteter relateret til specialeprojektet, op til maksimalt 18 måneder.
Til dette beløb skal lægges, for det første, andet og tredje år af kurset, budgettet for forskningsaktiviteter i Italien og i udlandet svarende til 10% af stipendiets beløb, til et minimumsbeløb på € 4.872,90.
Stipendiere er forpligtet til at registrere sig hos INPS (National Institute of Social Security).
Ph.d.-studerende, der af Akademisk Nævn optages til det følgende år af kurset, vil modtage vejledning om tilmelding via e-mail fra ph.d.-kontoret.
Læreplan
Ph.d.-kurset er artikuleret i tre læseplaner:
Faststof-, væske- og materialemekanik
- En plastisk budgetmetodologi til modellering af Pathways , nedbrydning og lagring i floder, kystområder og åbne hav
- Hydromorfodynamik af floder og interaktioner med vegetation, broer og diger
- Analytiske, beregningsmæssige og probabilistiske modeller for murværk og murværkskonstruktioner
- Innovative metoder inden for beregningsmekanik
- Modellering, eksperimentel afprøvning og design af materialer og metamaterialer til strukturel brug
- Mikro- og nanostrukturerede materialer
- Eksperimentelle, analytiske og numeriske modeller for kompositter
- Smarte materialer og strukturer
Konstruktionsdesign, verifikation og kontrol
- Ikke-deterministisk numerisk geoteknisk seismisk siteresponsanalyse
- Energisk bæredygtighed, teknologisk innovation og sikkerhed for nye bygninger og eksisterende bygningsarv
- BIM til digitalisering af bygge- og anlægsproces
- Materialer, udstyr og teknologier til transportinfrastrukturer.
- Eksperimentel arbejdsgang gennem gratis og open source-software til oprettelse af en ikke-konventionel platform til at overvinde GIS- og BIM-grænser i forvaltningen af bygget arv
- Undersøgelse og udvikling af Machine Learning-baserede tilgange til strukturel sundhedsovervågning af historiske konstruktioner
- Nutidige og historiske strukturer: vurdering, modellering, eftermontering og overvågning
- Eksperimentel og numerisk modellering af vind-struktur interaktioner
- Mekaniske og numeriske modeller til stål- og armeret betonkonstruktioner
- Risiko- og robusthedsvurdering af eksisterende bronetværk
- Innovative løsninger til antiseismiske konstruktioner
Miljø, ressourcer og sikkerhed
- Metoder for vand – energi – mad – økosystemer Nexus undersøgelse og styring
- Probabilistiske metoder til vurdering af seismiske likvefaktionseffekter.
- Multirisikostyring og klimatilpasning i byområder.
- Innovative metoder inden for beregningsmekanik
- Organisk affald og bioplast kompostering
- Værktøjer, metoder og modeller til at designe, vurdere, planlægge udvikling og udnytte mobilitets- og transporttjenester og -teknologier, herunder ITS og automatiseret mobilitet
- Sikkerhedssystemer, menneskelige faktorer, sårbare trafikanter og sikre veje
- Integrering af digitale billedkorrelationsteknikker og UAV-fotogrammetriske undersøgelser til avanceret overvågning af hældningsustabilitet
- Allestedsnærværende/indendørs positionering, navigation og sensorfusion
- Kyst-, Offshore- og Marine Renewable Engineering
- Ressourcer og energiudnyttelse fra spildevand og affald'