
Doktor i Filosofi i Uddannelse
Lethbridge, Canada
VARIGHED
4 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
CAD 5.372 *
STUDIEFORMAT
På campus
* hjemlige studerende | 5.116,81 CAD internationale studerende. Der kan forekomme yderligere gebyrer
Introduktion
Ph.D. med en hovedfag i Uddannelse er en teori- og praksisrig forskningsgrad, hvor studerende vil tage fat på væsentlige problemstillinger og professionel praksis inden for en bestemt koncentration. Programmet vil forberede forskerkyndige personer til karrierer i en række forskellige uddannelsesmæssige og professionelle sammenhænge, som i stigende grad baserer deres forespørgsler på forskningsbaserede studier. Disse sammenhænge omfatter skoler, skoledistrikter, professionel praksis inden for rådgivningspsykologi, faglige sammenslutninger, samfunds- og offentlige myndigheder, gymnasier og universiteter.
Programmet er designet til at være afsluttet om fire år. Kurserne gennemføres som en kohorte på campus.
Læreplan
Program komponenter
- kursusaktiviteter
- Praktik og praktik (nogle koncentrationer)
- Omfattende undersøgelse
- Afhandling
Koncentrationer
Læring, undervisning og læseplan
Optagelserne starter sommersemesteret. Ansøgninger modtages ikke i øjeblikket.
Kandidater opfordres til at tilbringe mindst et helt år på campus.
Potentielle forskningsområder for læring, undervisning og læseplanskoncentration omfatter:
- Problemstillinger i og teorier om læring og udvikling
- Læringsbetingelser
- Problemstillinger i undervisning og læseplan generelt og inden for alle fagområder og andre specialiseringer
- Problemstillinger i vurderingsspørgsmål i instruktionskommunikationsteknologi
- Uddannelsens menneskelige og sociale kontekst, herunder virkningen af filosofi, historie, psykologi og uddannelsessociologi og andre beslægtede discipliner
- Sammenlignende uddannelse
- Specifikke spørgsmål som multikulturalisme, køn og global uddannelse
- En typiskhed og dysfunktion og special/inklusiv undervisning.
År et
Sommer (juli)
- EDUC 7210 Contemporary Issues in Learning, Teaching and Curriculum eller EDUC 7211 Contemporary Issues in Formal and Distributive Leadership
Efterår (sept - dec)
- EDUC 7300 Teorier i læring, undervisning og læseplaner eller EDUC 7301 Teorier i formel og distribuerende ledelse
- EDUC 7400 Avancerede kvalitative forskningsmetoder
Forår (jan-apr.)
- Fortsættelse af EDUC 7210/7211 Contemporary Issues
- EDUC 7401 Avancerede kvantitative forskningsmetoder
- Yderligere valgfag (udført semester er fleksibel)
- EDUC 7410 Doktorgradsseminar
År to
- Omfattende eksamen gennemført
- Forslag til doktorafhandling godkendt
År tre og fire
- Doktorafhandling og forsvar
Formel og distribuerende ledelse
Optagelserne starter sommersemesteret. Ansøgninger modtages ikke i øjeblikket.
Kandidater opfordres til at tilbringe mindst et helt år på campus.
Potentielle forskningsområder for den formelle og distribuerende ledelseskoncentration omfatter:
- Organisatorisk ledelse inden for skoledistrikter, skoler og andre uddannelsesmæssige sammenhænge
- Lederroller og funktioner i pensumdesign, udvikling, implementering og forandring
- Elevvurdering
- Kvalitetssikring anmeldelser
- Program læseplan og evaluering
- Instruktionsovervågning
- Pædagogisk rådgivning
- Lærervejledning
- Lærerledelse
- Læreruddannelse og læreruddannelse
- Opbygning af et læringsfællesskab.
Counseling Psychology
Optagelserne begynder efterårssemesteret. Ansøgninger modtages ikke i øjeblikket.
Vores program er designet omkring streng overholdelse af akkrediteringsstandarder og nuværende etisk professionel praksis. Studerende er forberedt på at arbejde med forskellige befolkningsgrupper og miljøer som registrerede psykologer/professionelle rådgivere og som forsker på området.
Ud over obligatoriske kurser, en omfattende eksamen, en doktorafhandling og en doktorafhandling mundtlig forsvar, gennemfører studerende et praktikum og praktik.
I dette program vil du:
- Demonstrere en kritisk forståelse af rådgivningsteori, forskning og praksis gennem akademisk streng mundtlig og skriftlig kommunikation
- Etablere kompetence i planlægning, gennemførelse, evaluering og formidling af rådgivningspsykologisk forskning
- Tilegne og demonstrere kompetence i sagsbegrebsdannelse, vurdering og interventioner, der kræves for praksis som registreret psykolog eller professionel rådgiver, forstår og demonstrerer etiske og juridiske standarder, etiske ræsonnementer, standarder for praksis og professionel adfærd inden for rådgivningspsykologi
- Vis forståelse for mangfoldighedens rolle inden for alle områder af rådgivningspsykologisk forskning og praksis
- Forstå og bidrage til forskningsbaseret stipendium, der informerer rådgivningspraksis
I tilfælde af uoverensstemmelser mellem denne side og kandidatuddannelseskalenderen og kursuskataloget, er kandidatstudiekalenderen og kursuskataloget gældende.
Indlæggelser
Galleri
Programundervisning
Stipendier og finansiering
uLethbridge uddeler en række interne og eksterne stipendier, priser og stipendier. Vi opfordrer dig også til at bruge yderligere ressourcer til prisansøgere, herunder andre finansieringsdatabaser.
Vi har en optagelsespris kaldet Univ. af Lethbridge Graduate Research Award (ULGRA), som hver studerende, der er optaget på et fuldtidsuddannelsesprogram, overvejes. Bemærk venligst, at optagelse i et program ikke er en garanti for, at du modtager prisstøtte. Denne optagelsespris har ingen ansøgning, og du vil blive vurderet på det tidspunkt, du søger om optagelse. Du kan gennemgå retningslinjerne for ULGRA her.
Derudover vil du blive overvejet til at arbejde med Graduate Assistantships på optagelsestidspunktet, og din vejleder kan muligvis tilbyde dig et forskningsassistentskab eller et stipendium (spørg din vejleder om den mulighed).
Graduate Awards-webstedet viser mange kommende finansieringsmuligheder. Hver post giver nøgleoplysninger om finansieringsmuligheden, herunder ansøgningsfristen og information om, hvordan man ansøger.