Ed.D. i international og multikulturel uddannelse
San Francisco, USA
VARIGHED
5 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid, Deltid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
USD 1.270 / per credit *
STUDIEFORMAT
På campus
* pr. kredit.
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Uddannelse Kritiske lærde og engagerede praktiserende læger
Ed.D. I international og multikulturel uddannelse (IME) er dedikeret til at forstå formel og uformel uddannelse inden for forskellige sociokulturelle, sproglige, politiske og økonomiske sammenhænge. Baseret på principper om egenkapital, social retfærdighed og menneskerettigheder behandler programmet kritisk realiteterne i uddannelse inden for og uden for grænserne for offentlig skolegang i USA og rundt om i verden. Vores program udstyrer de studerende med de færdigheder, der er nødvendige for at engagere sig i stipendium, undervisning og advocacy arbejde, der behandler mange af de centrale problemer, der påvirker uddannelse i dag. Besøg vores hjemmeside her for at lære mere om dette program
Særlige programfunktioner
- Fokus på engageret stipendium med en meningsfuld indvirkning på lokale og globale samfund.
- En banebrydende og intellektuelt stringent pensum baseret på kritisk pædagogik.
- En stærk følelse af samfund sammensat af meget forskelligartede fakulteter og studerende, der tilbyder personlig og videnskabelig støtte.
- Lærlinge muligheder for ph.d.-studerende i at blive social retfærdighed forskere, praktikere og advokater.
"IME er en familie, en gruppe intelligente kærlige mennesker, der føler, at social retfærdighed er kernen i at være en pædagog. Det er et sted, der hedder vores andet hjem, et sted, vi kommer til, når omverdenen er frustrerende og vi har brug for et sted for støtte og refleksion. Det er dette sted, som tanker kastes om æret, respekteret og yndefuldt udfordret. Det er det sted, der har været til stede i civilisationer siden begyndelsen af tiden ... samfund. "
-IME EdD Student
Program levering
Programmet følger en skema af alternative weekendklasser, der indkøber ni gange et semester (fredag aftener og hele dagen lørdage).
Programdetaljer
Ed.D. Programmet er baseret på fem hovedbegrebsmæssige områder: kritisk social teori og skolegang; tværsnit mellem race, klasse, nation, sprog, køn og seksualitet i uddannelsen; menneskerettigheder og sociale bevægelser international og komparativ uddannelse og alternative forskningsparadigmer.
Rødt i praksis med kritisk pædagogik, giver dette program et dynamisk læringssamfund, hvor eleverne drager fordel af rigorisk erfaring både i klasseværelset og i samfundet. Vi mener, at IMEs konceptuelle ramme og pædagogik tjener til at udstyre eleverne til at blive ledere, der er i stand til at omformulere mulighederne for uddannelse i flere sammenhænge.
Den Internationale og Multikulturelle Uddannelse (IME) Ph.d.-programmet består af 60 studiepoints studie ud over kandidatuddannelsen og kulminerer i afslutningen af en ph.d.-afhandling. Studerende kan vælge mellem en række kurser i IME eller koncentration i enten Human Rights Education eller Second Language Acquisition.
Læringsresultater
Det Internationale og Multikulturelle Uddannelsesprogram Learning Outcomes
Målet med hvert IME-program er at udvikle professionelle praktikere med ekspertise inden for tre nøgleområder:
Konceptuel og teoretisk viden: herunder kritisk social teori, kritisk pædagogik, kritisk race teori og tværsnit, feministisk teori, menneskerettigheder og sociale bevægelser samt alternative forskningsparadigmer.
Ansøgningsfærdigheder: analyse, syntese og evalueringsfærdigheder til undervisning og forskning, program / politikudvikling og administration samt lokal / global social retfærdighed / menneskerettighedsaktivisme. Metodologiske værktøjer baseret på kvalitativ forskning som deltagende aktionsforskning, læreraktivitetsforskning, vidnesbyrd og kritisk etnografi.
Det Internationale og Multikulturelle Uddannelsesprogram Studielæringsudbytte
IME-programmerne er designet til at sætte de studerende i stand til at:
- Brug teori som en linse til at tænke kritisk på sociale uligheder i lokale / globale sammenhænge.
- Arbejde som en transformativ professionel i skoler, universiteter og samfund for at skabe social forandring.
- Vær en fremtrædende stemme i den lærerige retfærdighedsbevægelse gennem videnskab og praksis
- Design, implementere og vurdere K-12 og post-sekundære klasseværelse / fællesskabsprogrammer fokuseret på menneskerettigheder, social retfærdighed og / eller kritisk multikulturel uddannelse.
Finansielle ressourcer
Forbundsfinansiering af finansiel bistand, stat og universitet er til rådighed for finansiering til nyuddannede og nuværende studerende fra USAF School of Education.
For at kompensere for omkostningerne ved kandidatuddannelsen, tilbydes mange uddannelsesforløbskurser i slutningen af eftermiddagen og aftenen og / eller på skiftende weekender. De fleste studerende finder, at de kan opretholde et fuldtidsjob, samtidig med at de får deres legitimationsoplysninger, master eller doktorgrad. Men hvis dit program kræver, at du bruger tid i et klasseværelse (dvs. elevundervisning) eller for at fuldføre et feltarbejde eller praktikophold, vil sådanne forpligtelser forstyrre en normal arbejdsdag.
Besøg vores hjemmeside for at lære mere om økonomiske ressourcer til dette program.
Karriere
Kandidater fra IME-doktorgradsprogrammet arbejder som transformative fagfolk i en række forskellige rammer både i USA og internationalt, såsom:
Karrieremuligheder
- Fakultetets medlemmer på samfundskollegier og universiteter
- Lærerledere i K-12 skoler
- Skole superintendenter
- Uddannelsesforskere
- Ledere i samfunds- og ikke-statslige organisationer
- Curriculum specialister
GRADUATER AF IME DOCTORAL PROGRAM
- Professor og formand, Urban Education, Loyola Marymount University
- Professor og formand, Grundskoleuddannelse, San Francisco State University
- Professor, tosproget og multikulturel uddannelse, California State University, Sacramento
- Assistent Professor, Reading, Texas Kvinder Universitet
- Fakultet, Santa Rosa Junior College og Solano Community College
- Foredragsholder, amerikanske studier, Eötvös Loránd Universitet, Budapest, Ungarn
- Direktør, tosproget uddannelse, faglig udvikling og særlige programmer, San Jose Unified School District
- Læreruddannere til internationale organisationer
Læreplan
Særlige programfunktioner
- Fokus på engageret stipendium med en meningsfuld indvirkning på lokale og globale samfund.
- En banebrydende og intellektuelt stringent pensum baseret på kritisk pædagogik.
- En stærk følelse af samfund sammensat af meget forskelligartede fakulteter og studerende, der tilbyder personlig og videnskabelig støtte.
- Lærlinge muligheder for ph.d.-studerende i at blive social retfærdighed forskere, praktikere og advokater.
"IME er en familie, en gruppe intelligente kærlige mennesker, der føler, at social retfærdighed er kernen i at være en pædagog. Det er et sted, der hedder vores andet hjem, et sted, vi kommer til, når omverdenen er frustrerende og vi har brug for et sted for støtte og refleksion. Det er dette sted, som tanker kastes om æret, respekteret og yndefuldt udfordret. Det er det sted, der har været til stede i civilisationer siden begyndelsen af tiden ... samfund. "
—IME EdD Student
Program levering
Programmet følger en skema af alternative weekendklasser, der indkøber ni gange et semester (fredag aftener og hele dagen lørdage).
Programdetaljer
Ed.D. programmet er funderet i fem hovedkonceptuelle områder: kritisk social teori og skolegang; intersektionalitet af race, klasse, nation, sprog, køn og seksualitet i uddannelse; menneskerettigheder og sociale bevægelser; international og komparativ uddannelse; og alternative forskningsparadigmer.
Med rod i praksis med kritisk pædagogik giver dette program et dynamisk læringsfællesskab, hvor eleverne drager fordel af streng erfaring både i klasseværelset og i samfundet. Vi mener, at IME's konceptuelle ramme og pædagogik tjener til at klæde eleverne på til at blive ledere, der er i stand til at genskabe muligheder for uddannelse i flere sammenhænge.
Doktoruddannelsen International and Multicultural Education (IME) består af 60 studiepoint ud over kandidatgraden og kulminerer i færdiggørelsen af en doktorafhandling. Studerende kan vælge mellem en række kurser i IME eller koncentration i enten menneskerettighedsuddannelse eller andetsprogstilegnelse.
Programresultat
Læringsresultater
Det Internationale og Multikulturelle Uddannelsesprogram Learning Outcomes
Målet med hvert IME-program er at udvikle professionelle praktikere med ekspertise inden for tre nøgleområder:
Begrebsmæssig og teoretisk viden: herunder kritisk social teori, kritisk pædagogik, kritisk raceteori og intersektionalitet, feministisk teori, menneskerettigheder og sociale bevægelser og alternative forskningsparadigmer.
Ansøgningsfærdigheder: analyse-, syntese- og evalueringsfærdigheder til undervisning og forskning, program-/politikudvikling og administration og lokal/global social retfærdighed/menneskerettighedsaktivisme. Metodiske værktøjer baseret på kvalitativ forskning såsom deltagende aktionsforskning, læreraktionsforskning, vidnesbyrd og kritisk etnografi.
Det Internationale og Multikulturelle Uddannelsesprogram Studielæringsudbytte
IME-programmerne er designet til at sætte de studerende i stand til at:
- Brug teori som en linse til at tænke kritisk på sociale uligheder i lokale / globale sammenhænge.
- Arbejde som en transformativ professionel i skoler, universiteter og samfund for at skabe social forandring.
- Vær en fremtrædende stemme i den lærerige retfærdighedsbevægelse gennem videnskab og praksis
- Design, implementere og vurdere K-12 og post-sekundære klasseværelse / fællesskabsprogrammer fokuseret på menneskerettigheder, social retfærdighed og / eller kritisk multikulturel uddannelse.
Stipendier og finansiering
Galleri
Karrieremuligheder
Kandidater fra IME-doktorgradsprogrammet arbejder som transformative fagfolk i en række forskellige rammer både i USA og internationalt, såsom:
Karrieremuligheder
- Fakultetets medlemmer på samfundskollegier og universiteter
- Lærerledere i K-12 skoler
- Skole superintendenter
- Uddannelsesforskere
- Ledere i samfunds- og ikke-statslige organisationer
- Curriculum specialister
GRADUATER AF IME DOCTORAL PROGRAM
- Professor og formand, Urban Education, Loyola Marymount University
- Professor og formand, Grundskoleuddannelse, San Francisco State University
- Professor, tosproget og multikulturel uddannelse, California State University, Sacramento
- Assistent Professor, Reading, Texas Kvinder Universitet
- Fakultet, Santa Rosa Junior College og Solano Community College
- Underviser, amerikanske studier, Eötvös Loránd University, Budapest, Ungarn
- Direktør, tosproget uddannelse, faglig udvikling og særlige programmer, San Jose Unified School District
- Læreruddannere til internationale organisationer
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.
Om skolen
Spørgsmål
Lignende kurser
Doktorgrad i global uddannelse – EdD (deltidshybrid)
- Brattleboro, USA
- Lisbon, Portugal