MasterLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnline
Keystone logo
University College of Southeast Norway PhD i forskeruddannelse i pædagogiske ressourcer og læreprocesser i børnehave og skole
University College of Southeast Norway

PhD i forskeruddannelse i pædagogiske ressourcer og læreprocesser i børnehave og skole

Anmodning om varighed

Engelsk

Fuldtid, Deltid

Anmod om ansøgningsfrist

Anmod om den tidligste startdato

På campus

Stipendier

Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Læs mere

Introduktion

Ph.d. i forskning uddannelse i pædagogiske ressourcer og læreprocesser i børnehave og skole

USN tilbyder en PhD i Forskeruddannelse i pædagogiske ressourcer og læreprocesser i børnehave og skole. Programmet blev akkrediteret i efteråret 2012.

Programmet skal:

  • Vær på forkant med viden om national og international forskning om pædagogiske ressourcer og deres betydning for læreprocesser og resultater i børnehaven, skole og læreruddannelse
  • Bidrage til udvikling af teori og viden af ​​relevans for professionel praksis i børnehaver og skoler
  • Bidrage til analyse, udvikling og reform af etableret praksis i det pædagogiske felt

Professionel fokus

Programmet profil består af pædagogisk videnskab og videnskaben om teksten. Pædagogiske ressourcer "refererer til de traditionelle lærebøger og andre materialer, der er brugt i uddannelse, samt andre typer af ressource, såsom: samtaler og interaktioner; symboler og sprog; udtryksformer såsom dans bevægelse, film og musik; samt undervisnings- og evalueringsmetoder. Begrebet læring er forankret i en bred socio-kulturel tilgang, der fokuserer på både individuelle og kollektive læreprocesser og forholdet mellem kultur, aktivitet og læring.

Program Plan

Program Plan undersøger tre områder:

  • hvordan læring ressourcer indgår i aktiviteter, der finder sted i børnehaven, skole og læreruddannelse
  • hvordan disse læringsressourcer udnyttes og transformeres gennem individuelle og kollektive læreprocesser
  • udvikling, afprøvning og analyse af pædagogiske ressourcer

Efterspørgslen efter folk med kompetence på lektorniveau er stigende. Dette har åbnet både undervisning og forskning stillinger på gymnasier og positioner på forskningsinstitutter.

Ledelsen kræver også en stigning af medarbejdere med forskningskompetence relateret til børnehave, skole og læreruddannelse.

Optagelse

Ledige stillinger annonceres på vores hjemmeside. Optagelse kræver en kandidatgrad, normalt med en lødighed på B eller bedre. Ansøgere med ekstern finansiering er optaget kontinuerligt. Ansøgningerne vil blive behandlet i den kommende bestyrelsesmøde, normalt inden for to til tre måneder efter forelæggelsen.

Om skolen

Spørgsmål

Lignende kurser

  • Ph.d.-doktor i uddannelse
    • Ragusa, Italien