Forskningsgrader (MPhil/PhD) i udviklingsøkonomi
SOAS University of London
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 - 6 år
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 4.670 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* fuldtidsgebyrer pr. akademisk år: UK/EU £4.670; Oversøisk £20.800. Deltidsgebyrer pr. akademisk år: UK/EU £2.335; Oversøisk £10.400
Introduktion
Fremmødeform: Fuldtid eller deltid
Ph.d. i udviklingsøkonomi er en forskeruddannelse, der tilbydes af Institut for Økonomi, og er også en del af ph.d. Pathway , 'International Development', inden for Bloomsbury Doctoral Training Partnership. Sidstnævnte udgør et af de få centre, der er anerkendt af UK's Economic and Social Research Council (ESRC), og modtager derved økonomisk støtte, og især individuelle bevillinger, til MSc- og PhD-studerende.
Hvorfor læse ph.d. Udviklingsøkonomi på SOAS
Vi er 12. i Storbritannien for kursustilfredshed Guardian League Tables 2021 og 5. i London Complete University Guide 2021. Denne PhD Pathway er åben for ansøgere, uanset om de er kvalificerede til eller modtager ESRC-støtte, med ESRC-finansierede studerende forventes at udgøre et lille mindretal samlet set. Succesfulde ansøgere til MPhil/PhD i udviklingsøkonomi vil normalt have en god kandidatgrad i et relevant emne, hvis de går direkte ind i MPhil/PhD Pathway selvom hver ansøger vurderes på meritter, herunder arbejde og anden erfaring.
Det første år af uddannelsen indebærer deltagelse i kurser og/eller seminarer, men normalt ikke formelle skriftlige prøver. Studerende er registreret til en MPhil i deres første (fuldtidsækvivalent) år, men konverterer normalt til en ph.d. efter deres opgraderingsliv i stedet for at fortsætte til MPhil-kvalifikationen.
Et væsentligt træk ved MPhil- og PhD-processen er det tætte samarbejde mellem forskningsstuderende og vejledere. Vejledere og studerende mødes regelmæssigt og rådfører sig tæt. Alle forskningsstuderende har et tilsynsudvalg til at dække teoretisk, empirisk og regionalt specifik vejledning, alt efter hvad der er relevant.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Stipendier, finansiering og ESRC-anerkendelse
Der er en række stipendier til rådighed for forsknings- (og MSc-studerende) på SOAS , men det er en betingelse for accept, at studerende, der påbegynder en forskeruddannelse, har kapacitet til at finansiere hele varigheden af deres studier. Der kan være nogle betalte muligheder for undervisning, normalt ikke i det første år, men disse kan man ikke stole på og vil ikke begynde at dække gebyrer og vedligeholdelse fuldt ud.
Læreplan
Workshop/seminar
Studerende skal deltage i en workshop/seminar, hvor forskningsemner og -resultater præsenteres og diskuteres af medarbejdere og studerende. Derudover afholdes et regulært institutseminar, hvor instituttets medlemmer og gæsteoplægsholdere præsenterer papers.
Der er et stærkt tværfagligt grundlag for forskning og undervisning i politisk økonomi, udviklingsøkonomi og område- eller specifikke landestudier. London giver desuden en uovertruffen mulighed for studerende til at høre artikler læst af førende myndigheder inden for afrikanske og asiatiske studier, såvel som inden for økonomi og udvikling mere generelt.
Feltarbejde
Mange SOAS -forskerstuderende bruger noget tid på at udføre feltarbejde i de områder, hvor deres forskning befinder sig. Det Juridiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet og skolen som helhed kan gennem deres forskellige forbindelser med enkeltpersoner og institutioner på universiteterne og regeringerne i Asien og Afrika normalt facilitere dette med personlig kontakt og introduktioner.
Struktur
Forskeruddannelsen rummer en kerne af træning i forskningsmetoder kombineret med en klar struktur for progression derefter. Træningskomponenterne er forklaret nedenfor. Forskeruddannelsens varighed og struktur vil være som følger:
Fuldtidsforskergrad: 3 år plus 1 års opskrivning
- År 1: Forskeruddannelse: Forskerstuderende tager kurset 'Forskningsmetoder for udviklingsøkonomi' i Økonomiafdelingen.
- År 1: Opgradering: Studerende forventes normalt at bestå en opgradering fra MPhil til ph.d.-status inden for 9 måneder efter påbegyndelse af graden.
- År 2-3: Forskning: Udført kerneforskning; primær og sekundær dataindsamling efter behov, afhandlingskapitler afsluttet.
- År 4: Skriv op: Om nødvendigt kan der tages et fjerde år til at skrive det afsluttende speciale. Eksamen af specialet vil finde sted efter aflevering inden for 4. år.
Deltidsforskergrad: 6 år plus 1 års opskrivning
Forskningsgraden kan gennemføres over 6 år:
- Forskningsmetoder kursus skal tages over de første to år.
- Opgradering: vil finde sted inden for 21 måneder efter første registrering.
- Eksamen: denne finder sted efter aflevering senest inden for opskrivningsåret (år 7).
Vigtig besked:
Oplysningerne på programsiden afspejler den påtænkte programstruktur i forhold til den givne akademiske session
Programresultat
Mål
- At opmuntre og sætte studerende i stand til at færdiggøre et originalt speciale inden for den forventede tid.
- At give træning og erfaring i feltarbejde og på tværs af en række økonomiske skoler og i en række statistiske teknikker.
- At tillade fleksibilitet i træningen, så den passer til studerende med forskellige baggrunde og efterfølgende forskningsbehov.
- At stille til rådighed og overvåge førsteklasses forskningsvejledning med involvering af mindst to medarbejdere gennem individuelle forskningsstuderendes tilsynsudvalg.
- At tilskynde til kendskab til andre relevante discipliner og vedtagelsen af en tværfaglig tilgang, hvor det er relevant.
- At udstyre eleverne med evnen til at vurdere hinandens arbejde kritisk, hvad enten det er som svar på de skriftlige eller mundtlige præsentationer.
- At opnå sprogkundskaber efter behov.
- For at sikre, at eleverne oplever et behageligt og produktivt miljø for udførelse af forskning gennem tilgængeligheden af en bred vifte af faciliteter og fuld deltagelse i instituttets og skolens intellektuelle liv. Biblioteksfaciliteter er enestående, og computerfaciliteter er tilpasset elevernes behov.
- At understrege forskningens relevans for teoretiske, empiriske og politiske spørgsmål.
- At trække på instituttets særlige styrker, især dets ekspertise i forskellige tilgange til økonomiske problemer og dets erfaring med udviklingsproblemer, specifikke regioner og sammenlignende analyser.
- At involvere eleverne i skolens specialiserede centre, hvor det er relevant.
- At rådgive om udgivelse og karriereforløb.
Der kan også etableres et bredere elevtilpasset uddannelsesbehov i de første uger af studiet, med en række kurser tilgængelige fra instituttets cand.merc.-uddannelser. Til dette formål bør alle studerende foretage en træningsbehovsanalyse med deres vejleder i de første uger af semester 1.
Faciliteter
Studenterklæringer
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.