Keystone logo
University of Camerino the international School of Advanced Studies

University of Camerino the international School of Advanced Studies

University of Camerino the international School of Advanced Studies

Introduktion

International School of Advanced Studies

UNICAM har oprettet en International School of Advanced Studies med det formål at øge internationaliseringen af ph.d. -uddannelse.

  • International School of Advanced Studies planlægger, organiserer, koordinerer kurserne for at opnå titlen Ph.D.
  • Doktorandforløbet er tre år med en afsluttende afhandling, der skal skrives på engelsk, der vil blive forsvaret foran et afsluttende eksamenskommission, der består af professorer inden for de relevante videnskabelige områder. Dette skal omfatte akademikere og andre eksperter (f.eks. Fra forskningscentre eller virksomheder), hvoraf de fleste ikke er fra University of Camerino, og mindst en ikke-italiensk.
  • Ud over forberedelsen af den afsluttende afhandling forventes ph.d. -kandidater at deltage i uddannelsesaktiviteter arrangeret af SAS, alle på engelsk, for at tilegne sig overførbare færdigheder (såsom kommunikationsevner, forskningskarriereudvikling, forskningsledelse og projektfinansiering, metodologisk færdigheder) og ph.d. -uddannelse i samarbejde med industrien og andre relevante beskæftigelsessektorer.
  • Det tilrådes kraftigt at foretage forskning i offentlige eller private laboratorier uden for værtsuniversitetet.
  • For at opnå den endelige kvalifikation bør der være mindst seks måneders erfaring på en forsknings- eller videregående uddannelsesinstitution, der er forskellig fra University of Camerino og muligvis ikke italiensk.
  • De syv principper for innovativ doktoranduddannelse understøtter vores forskningsprogrammer.

Syv principper for innovativ doktoranduddannelse

1. Research Excellence

At stræbe efter fremragende forskning er grundlæggende for al doktorgradsuddannelse, og herfra flyder alle andre elementer. Akademiske standarder fastsat via peer review -procedurer og forskningsmiljøer, der repræsenterer en kritisk masse, er påkrævet. Den nye akademiske generation bør trænes til at blive kreative, kritiske og autonome intellektuelle risikotagere og skubbe grænserne for grænseforskning.

2. Attraktivt institutionelt miljø

Doktorander skal finde gode arbejdsvilkår for at give dem mulighed for at blive uafhængige forskere, der på et tidligt tidspunkt tager ansvar for omfanget, retningen og fremskridtet i deres projekt. Disse bør omfatte karriereudviklingsmuligheder i overensstemmelse med det europæiske charter for forskere og adfærdskodeksen for rekruttering af forskere.

3. Tværfaglige forskningsmuligheder

Doktoruddannelse skal være indlejret i et åbent forskningsmiljø og en kultur for at sikre, at passende muligheder for krydsbefrugtning mellem discipliner kan fremme den nødvendige bredde og tværfaglige tilgang.

4. Eksponering for industrien og andre relevante beskæftigelsessektorer

Udtrykket 'industri' bruges i videste forstand, herunder alle områder af fremtidige arbejdspladser og offentligt engagement, fra industri til erhverv, regering, NGO'er, velgørende organisationer og kulturinstitutioner (f.eks. Musea). Dette kan omfatte placeringer under forskeruddannelse; delt finansiering; involvering af ikke-akademikere fra relevant industri i at informere/levere undervisning og supervision fremme af den økonomiske sektors økonomiske bidrag til ph.d. -uddannelser; fremme alumni -netværk, der kan støtte kandidaten (f.eks. mentorordninger) og programmet, og en lang række mennesker/teknologi/videnoverførselsaktiviteter.

5. Internationalt netværk

Doktoranduddannelse bør give muligheder for internationalt netværk, dvs. gennem kollaborativ forskning, co-tutelle, dual og fælles grader. Mobilitet bør opmuntres, det være sig gennem konferencer, korte forskningsbesøg og udstationeringer eller længere ophold i udlandet.

6. Overførsel af færdighedstræning

”Overførbare færdigheder er færdigheder, der læres i en kontekst (for eksempel forskning), der bruges i en anden (for eksempel fremtidig beskæftigelse, hvad enten det er inden for forskning, forretning osv.). De gør det muligt at anvende og udvikle faglige og forskningsrelaterede færdigheder effektivt. Overførbare færdigheder kan erhverves gennem uddannelse eller gennem erhvervserfaring ”. Det er vigtigt at sikre, at nok forskere har de færdigheder, som den videnbaserede økonomi kræver. Eksempler omfatter kommunikation, teamwork, iværksætteri, projektledelse, IPR, etik, standardisering osv.

Erhverv bør også være mere involveret i læreplanudvikling og ph.d.-uddannelse, så færdigheder bedre matcher branchens behov, baseret på arbejdet i University Business Forum og resultaterne af EUA DOC-CAREERS-projektet. Der er gode eksempler på tværfaglige tilgange på universiteter, der samler færdigheder lige fra forskning til finansielle og forretningsmæssige færdigheder og fra kreativitet og design til interkulturelle færdigheder.

7. Kvalitetssikring

Ansvarlighedsprocedurerne skal etableres på forskningsgrundlaget for ph.d. -uddannelse, og derfor bør de udvikles adskilt fra kvalitetssikringen i første og anden cyklus.

Målet med kvalitetssikring i ph.d. -uddannelse bør være at forbedre forskningsmiljøets kvalitet samt fremme gennemsigtige og ansvarlige procedurer for emner som optagelse, vejledning, tildeling af doktorgraden og karriereudvikling. Det er vigtigt at understrege, at dette ikke handler om kvalitetssikringen af ph.d. selv snarere processen eller livscyklussen, fra rekruttering til eksamen.

Akkrediteringer

EFMD Equis-akkrediteretAMBA-akkrediteretAACSB-akkrediteret

Placeringer

  • Camerino

    International School of Advanced Studies Polo di Alta Formazione Via Gentile III da Varano, 62032, Camerino

Spørgsmål