University of Camerino the international School of Advanced Studies

Introduktion

Læs den officielle beskrivelse

Den Internationale Skole for Avancerede Studier

UNICAM har indledt en International School of Advanced Studies med det formål at øge internationaliseringen af ​​ph.d.-uddannelse.

  • International School of Advanced Studies planlægger, organiserer, koordinerer kurser for at opnå titlen Ph.D.
  • Doktorgradskursuset er tre år med en afsluttende afhandling, der skal skrives på engelsk, der vil blive forsvaret foran et afsluttende eksamensudvalg bestående af professorer inden for de relevante videnskabelige områder. Dette skal omfatte akademikere og andre eksperter (f.eks. Fra forskningscentre eller virksomheder), hvoraf de fleste ikke er fra University of Camerino, og mindst en ikke-italiensk.
  • Udover forberedelsen af ​​den afsluttende afhandling forventes ph.d.-kandidater at deltage i træningsaktiviteter arrangeret af SAS, alle på engelsk, for at erhverve overførbare færdigheder (fx kommunikationsevner, forskningskarriereudvikling, forskningsstyring og projektfinansiering, metodologisk færdigheder) og ph.d.-uddannelse i samarbejde med industrien og andre relevante beskæftigelsessektorer.
  • Gennemførelse af forskning i offentlige eller private laboratorier uden for værtsuniversitetet opfordres kraftigt til.
  • For at opnå den endelige kvalifikation skal der være mindst seks måneders erfaring på en forsknings- eller videregående uddannelsesinstitution, der er forskellig fra University of Camerino og muligvis ikke italiensk.
  • De syv principper for innovativ ph.d.-uddannelse understøtter vores forskningsprogrammer.

Syv principper for innovativ ph.d.-uddannelse

1. Forskning Excellence

At stræbe efter fremragende forskning er afgørende for alle ph.d.-uddannelser, og herfra strømmer alle andre elementer. Akademiske standarder, der er fastsat via peer review procedurer og forskningsmiljøer, der repræsenterer en kritisk masse, er påkrævet. Den nye akademiske generation skal trænes for at blive kreative, kritiske og autonome intellektuelle risikofaktorer, der skubber grænserne for grænseforskningen.

2. Attraktivt institutionelt miljø

Doktorkandidater skal finde gode arbejdsvilkår for at give dem mulighed for at blive uafhængige forskere, der tager ansvar på et tidligt stadium for omfanget, retningen og fremskridtet i deres projekt. Disse bør omfatte karrieremuligheder, i overensstemmelse med det europæiske charter for forskere og adfærdskodeksen for rekruttering af forskere.

3. Tværfaglige forskningsmuligheder

Doktorsuddannelse skal være indlejret i et åbent forskningsmiljø og kultur for at sikre, at eventuelle passende muligheder for krydsbefrugtning mellem discipliner kan fremme den nødvendige bredde og tværfaglige tilgang.

4. Eksponering for industrien og andre relevante beskæftigelsessektorer

Udtrykket "industri" anvendes i videste forstand, herunder alle områder af fremtidige arbejdspladser og offentligt engagement fra industri til erhvervsliv, regering, ngo'er, velgørenhedsorganisationer og kulturinstitutioner (f.eks. Musea). Dette kan omfatte placeringer under forskningsuddannelse; fælles finansiering involvering af ikke-akademikere fra relevant industri med information / levering af undervisning og tilsyn fremme den finansielle sektors finansielle bidrag til ph.d.-programmer fremme alumni netværk, der kan støtte kandidaten (for eksempel mentorordninger) og programmet, og en bred vifte af mennesker / teknologi / videnoverførsel aktiviteter.

5. International networking

Doktorsuddannelse skal give mulighed for internationalt netværk, dvs. gennem samarbejdsforskning, co-tutelle, dobbelt og fælles grader. Mobilitet bør tilskyndes, det være sig gennem konferencer, korte forskningsbesøg og udstationerede eller længere ophold i udlandet.

6. Overførbar færdighedstræning

"Overførbare færdigheder er færdigheder, der læres i en sammenhæng (for eksempel forskning), der bruges i en anden (for eksempel fremtidig beskæftigelse, uanset om det er forskning, erhvervslivet osv.). De gør det muligt at anvende og udvikle faglige og forskningsrelaterede færdigheder effektivt. Overførbare færdigheder kan erhverves gennem træning eller gennem erhvervserfaring. " Det er vigtigt at sikre, at nok forskere har de færdigheder, der kræves af den videnbaserede økonomi. Eksempler er kommunikation, teamwork, iværksætteri, projektledelse, IPR, etik, standardisering mv.

Virksomheden bør også være mere involveret i læseplanudvikling og ph.d.-uddannelse, så færdighederne bedre matcher branchens behov, bygger på universitetets forretningsforum og resultaterne af EUA DOC-CAREERS-projektet. Der er gode eksempler på tværfaglige tilgange på universiteter, der samler færdigheder lige fra forskning til økonomiske og erhvervsmæssige kompetencer og fra kreativitet og design til interkulturelle færdigheder.

7. Kvalitetssikring

Kontrolprocedurerne skal etableres på forskningsgrundlaget for ph.d.-uddannelse, og de skal derfor udvikles adskilt fra kvalitetssikringen i første og anden cyklus.

Målet med kvalitetssikring inden for ph.d.-uddannelse skal være at forbedre forskningsmiljøets kvalitet samt fremme gennemsigtige og ansvarlige procedurer for emner som optagelse, tilsyn, tildeling af doktorgrad og karriereudvikling. Det er vigtigt at understrege, at dette ikke handler om kvalitetssikring af ph.d. sig selv proces eller livscyklus, fra rekruttering til eksamen.

Placeringer

Camerino

Address
International School of Advanced Studies Polo di Alta Formazione Via Madonna delle Carceri 9
62032 Camerino, Marche, Italien